בריאות

"קיבלתי את הכוחות והאומץ להגיד – זה נגמר, אני עולה מכאן"

לפני שמונה שנים, כשהיתה בהריון, עזבה עינת לאלו את מקום עבודתה, התגרשה, ולפני שצנחה לתהום אספה את עצמה ואת הכלים שצברה במהלך השנים, והקימה את "פורשות כנפיים" – סדנת תמיכה והעצמה לנשים בוגרות שחוו משבר. בראיון לגיל ריבה היא מספרת במה שונה העסק שלה מקבוצות תמיכה דומות, על חשיבותה של קהילה – ולמי היא מודה על הצעד האמיץ שעשתה

מהמקום המשברי ביותר שיש – הריון מתקדם, עזיבת מקום עבודה וגירושים – יצאה עינת לאלו לדרך חדשה בה הקימה את קבוצת נשים בוגרות ומנוסות שחוו משבר במהלך חייהן. היום, שמונה שנים אחרי, "פורשות כנפיים" הוא הרבה יותר מקורס. הוא קהילה נשית איכותית שיודעות להתרומם מעל למצוקות ולפחדים ולשוט קדימה.

"המהות של קורס 'פורשות כנפיים' הוא לחולל שינוי בחיים. זה בית ספר של העצמה לנשים, מעל גיל 40. אלו נשים שכבר עברו דבר או שניים בחיים, מנוסות. אני מבטיחה שמשהו חדש יקרה. נשים מגיעות עם משבר או שינוי שנאלצות לעבור ולא יודעות איך להתמודד ולא מרגישות טוב ונעים עם עצמן. הרעיון שעומד בבסיס הקורס הוא לקבל כלים ולהתניע משהו חדש מתוך תחושה שזה אפשרי ושהיא יכולה", היא מספרת.

"בקורס אנחנו מתחילות לראות ולבחון את המציאות, גם אם מדובר בסיטאציה שקשה לקבל, וממשיכות לפרשנות על הסיטואציה ואם היא עושה לנו טוב. ואז, בתהליך של NLP, לוקחים את תת המודע מנקודה אחת לנקודה אחרת ומקבלים פרספקטיבה ותובנה נוספת על החיים. הנשים מגיעות כי הן מרגישות דחף פנימי לעשות משהו אחר, שינוי כלשהו, להתניע רצונות שחבויים בפנים.

איך הסיפור האישי שלך השפיע עליך ועל הדרך שבחרת?
"לפני שמונה שנים, בחודש שמיני עם הילדה השלישית, התגרשתי, וגם עזבתי את מקום העבודה שלי בו עבדתי כעשר שנים כמנהלת תחום הנשים בחברת תוספי המזון "אלטמן". והכל ביחד – הלידה, העבודה, הגירושין – הרגשתי שאני עלולה לצלול לתהום אם לא אקח את עצמי בידיים. הרגשה שהאדמה נשמטת מתחת לרגליים. הכל השתנה.

"אספתי את הכלים שלמדתי לאורך השנים ויישמתי על עצמי – פסיכודרמה, NLP, קבלה, ואני ביולוגית רגשית במקצועי. ובתוך המשבר האישי התחלתי לראות דברים באופן אחר, קיבלתי את הכוחות והאומץ להגיד – זה נגמר, אני עולה מכאן.

"מה שהיה לי חסר הוא החברה הנשית. קבוצה, תמיכה, נשים שעוברות תהליך דומה של משבר, ומכאן הגיע הצורך לפתוח קבוצות עבור נשים שיתנו תמיכה ושיתנו את ההרגשה שיש עוד כמוני ושאני לא לבד. בסוף, תמיד יש את הרגש שלנו, את הרצון והאמונות".

מה הבידול של העסק שלך מעסקים אחרים של צמיחה והעצמה נשית?
קודם כל הקהילה. נוצרה קהילה רחבה שהתאספה בחמש וחצי שנים, של בוגרות הקורסים שנמצאות ומביאות את הבנות שלהן ואנחנו נפגשות בסופי שבוע ובאירועים. בתקופת הקורונה עצרנו לרגל המצב, אבל מהר הבנתי שדאי אפשר לעצור. אבל הרבה נשים שחוו אלימות בבית, התעלמות, ניכור ומצבי קיצון, והן שקעו ולא יכולנו להניח אותן לנפשן. אז אחרי הסגר הראשון חזרנו לפעול.

מי נתן לך את ההזדמנות? למי את מרגישה שאת חייבת להגיד תודה?
אני נתתי לעצמי את ההזדמנות. זה התבשל אצלי המון שנים, אז תודה לי שהעזתי.

מה סוד ההצלחה שלך בשלוש מילים?
תנועה. לא להפסיק לנוע. להתחבר לרגש ולהיות איתו כל הזמן, גם אם הוא רע. התנועה היא צמיחה תמידית.

לפרטים והרשמה לתוכנית הרשימה: עמוד הפייסבוק, או דיאנה, טל’ 055-250-2212


מירב קריספיל

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות