איכות חיים

גם אתם רוצים בטן שטוחה: פלאנק הוא התרגיל בשבילכם

מחזק את שרירי הבטן והליבה בלי להזיע ובלי לעבוד קשה מדי. הכירו את התרגיל שהוא פריט חובה בכל תוכנית אימון

הקיץ כבר פה ואתם משתוקקים לבטן שטוחה, יפה וחטובה ? הכירו את הפלאנק – התרגיל היעיל והפשוט שיבטיח לחסל את הכרס ולחטב את הגוף.

תרגיל הקסם – פלאנק

פלאנק (Plank) הידוע בשמו – תרגיל בטן סטטי – נחשב לתרגיל לא מסובך שאינו דורש אביזרים מיוחדים אך יעיל בצורה מדהימה. הוא עובד בעיקר על הבטן ועל שרירי הליבה אך במהלכו מופעלים אזורים רבים ושונים בגוף, דוגמת הידיים והרגליים.

למה פלאנק?

מדובר בתרגיל מעולה אשר מחזק ומחטב את שרירי הבטן העמוקים ביותר, אלו שעוזרים לנו להחזיק את הבטן בפנים, ובמקביל גם מחזק גם את השרירים המעניקים את התמיכה הטובה ביותר לעמוד השדרה המותני.

איך לבצע נכון את תרגיל הפלאנק

הפלאנק המוכר והנפוץ הינו הפלאנק הקדמי, במהלכו יש להישאר בתנועת שכיבת סמיכה כשהגוף נשען על המרפקים, הזרועות וקצות הרגליים. יש להחזיק את הגוף יציב בתנוחה סטטית וקבועה למשך מספר דקות וכמובן שמומלץ להחזיקו בתנוחה זו כמה שיותר. אם קשה לכם מידי, מומלץ להתחיל במספר קטן של שניות ולהגביר את כמות הסטים. מתחילים עם 4 סטים של 30 שניות כשביניהם מנוחה קצרה.

חשוב אחת לכמה ימים להאריך את זמן השהייה בתנוחה הקבועה ולהקפיד בתום התרגיל לבצע מתיחות – בכל פעם ברך אחרת לצד הנגדי וזאת על מנת לשחרר את הגב.

ולמה פלאנק נחש לתרגיל טוב כל כך?

פלאנק הוא תרגיל עוצמתי וחזק שישפר את גמישות הגוף, יחזק את שרירי הכתפיים, הרגליים ואפילו את עצם הבריח ואת שלפוחית השתן. ישפר את האיזון ואת היציבה וכמובן את שרירי הבטן ושרירי הליבה.

לסיכום, ביצוע תרגילי פלאנק, מספר פעמים ברצף ועל בסיס יומי יוליד תוצאות מדהימות. אל תתעצלו, קחו מזרן ובצעו פלאנק 🙂

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות