אוכל

טיפים למנגל בריא (כן, יש דבר כזה)

בארץ שלנו לא מחכים לפסח או ליום העצמאות כדי לנפנף, ובסופי השבוע הפארקים מכוסים בענני עשן של בשר צלוי. אז איך עושים את זה בריא? קבלו טיפים

עם ישראל לא מחכה לפסח ויום העצמאות כדי לנפנף, ובסופ"שים הקיציים של יולי-אוגוסט הפארקים מכוסים ענני עשן של בשר צלוי. "אש זה דבר קדמוני, מסביר ראובן מייסלס מאור יהודה, אושיית בר בי קיו (עזבו, מנגל) עם שורשים ממולדת הבשר ארגנטינה. "אנשים באים ומתאספים בגלל האש, הריח, החום". בתקופת הקורונה החל מייסלס, מהנדס מחשבים במקצועו, להעלות סרטונים מהארוחות המשפחתיות שכללו, ובכן, הרבה בשר. מפה לשם התמלא חשבון האינסטגרם שלו ביותר מחצי מיליון עוקבים ומייסלס הפך לפרזנטור רשת של מותגי מטבח, וכיום תמצאו אצלו בחצר כ-30 גרילים, מעשנות, טאבונים ומתקנים להתקנת בשר כהלכתו.

אבל אנחנו פה כדי לעשות את זה נכון ובריא. קבלו מספר טיפים למנגל איכותי ובריא.

לא על האנטרקוט לבדו. שימו על האש בשר רזה ודל שומן, כמו סינטה בקר, חזה עוף, פרגיות, הודו, דגים. צלעות, כבד, אסאדו, כנפיים ואנטרקוט הם נהדרים אבל עתירי שומן. לכן, אכלו מהם במתינות.

על בשרים מעובדים אנחנו לא מדברים. קבבים קפואים, המבורגרים ונקניקיות מהזן הקפוא מכילים צבעי מאכל וחומרי שימור שהוזרקו לבשר. עם קצת השקעה, תוכלו להכין לבד קבבים והמבורגרים ביתיים הרבה יותר טעימים.

מנגל צמחוני. רגע, חכו עם ההקלקה לעמוד אחר. פטריות, קישואים, בצל, עגבניות, ראשי שום ועוד ירקות אוהבים מאד את האש. השרו אותם בשמן זית עם עשבי תיבול, צלייה קצרה והוספתם מעדנים בריאים לארוחה.

רשת גבוהה. העשן העולה מהפחמים אינו בריא. השתמשו במנגל איכותי, עם רשת גבוהה. הרווח כפול – גם מרחק ביטחון בין הבשר לגחלים, וגם צלייה איטית יותר ונכונה יותר לרוב סוגי הבשר.

בלי פחמימות. בשר וירקות זה מצוין, פיתות וצ'יפס פחות. בשר מתעכל לאט ולא כדאי להקשות על הגוף עם פחמימות שיכבידו על הקיבה ועל חילוף החומרים.

אלכוהול. יין הוא הדרינק המומלץ ללוות ארוחה בשרית. יין גורם להתרחבות העורקים, דבר שיעזור לכם להישאר עירניים וגם יקל במידה מסוימת על העיכול. משקאות חריפים כמו וויסקי, ברנדי, ערק או ג'ין פחות מומלצים, בגלל התכולה הקלורית הגבוהה שבהם והקושי הכרוך בעיכול שלהם. בירה? נסגור על פחית או בקבוק אחד ונחזור ליין.

שתייה. מים, תה קר, משקאות לא ממותקים ולא מוגזים, ושוב פעם – מים. כל זה טוב ויפה ובריא ומומלץ. אבל – שתייה מוגזת וממותקת לא בריאה אף פעם ועל אחת כמה וכמה בארוחה כבדה ועשירה כמו מפגש משפחתי סביב המנגל.

סלטים. פה הולכים לפי כלל האצבע – טרי זה טוב, קנוי לא נכנס הביתה. סלט ירוק, סלט ירקות קצוץ, סלט כרוב ועוד מיליון סוגים – פשוט תכינו בכיף בבית. גם חומוס, טחינה וסלטי חצילים אפשר להכין בכיף בבית. אבל – סלט תפוחי אדמה, סלטים על בסיס מיונז, סלטים עמוסים באגוזים ופיצוחים, וסלטים קנויים באופן כללי – כל זה אאוט.

ומה לקינוח? סלט פירות, מגש פירות חתוכים, אבטיח ומלון כמובן, ענבים, גלידות על בסיס סורבה, קרטיבים – זה יופי. את כל השוקולד, גלידות השמנת והעוגות הכבדות נשאיר הפעם בחוץ, למרות שזה טעים.


עומר והב

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות