איכות חיים

לכבוד הקיץ שהגיע: הסימנים המוקדמים של סרטן העור

סרטן העור מסוג מלנומה הוא מהאלימים והקטלניים מבין סוגי הסרטן, וחשוב להכיר סימנים שעלולים להעיד על נוכחותו

סרטן העור מסוג מלנומה הוא מהמסוכנים והאלימים שיש. למרות שמו, לעתים לוקח זמן עד שהוא מופיע על פני העור, והוא עלול להתגלות רק אחרי שכבר שלח גרורות בגוף ונמצא במצב מתקדם.

הדרך הטובה ביותר למנוע את התפתחותו של סרטן העור היא להימנע מחשיפה לשמש, ואולם במדינה כמו שלנו, הדבר אינו פשוט ואף בלתי אפשרי, ולכן בעת חשיפה לשמש חשוב להרכיב משקפי שמש, לחבוש כובע גדול שיכסה את הפנים ואת העורף, למרוח קרם הגנה לפני כל יציאה החוצה, ומומלץ אף ללבוש חולצה עם שרוולים ומכנסיים ארוכים.

למרות תכונתו החמקמקה, לעתים מפזר סרטן העור סימנים מוקדמים המעידים על נוכחותו בגוף.

הפרעה בראייה

מדובר בסוג המלנומה השני בשכיחותו ובו מופיע מאחורי העין כתם, אותו ניתן לאבחן באמצעות בדיקה בשם ״פונדוס״ המתבצעת רק אצל רופא העיניים.

פצעים אשר מסרבים להחלים כסימן להופעת סרטן העור

כאמור כל סימן, נגע, פריחה ואפילו עור יבש שמופיע לפתע על הגוף מחייב התבוננות מעמיקה ובדיקת רופא, כמו גם פצע שאינו מחלים ומרבה לדמם.

כתמים חדשים על העור

כתם על העור הוא ללא ספק אחד מן הסימנים הבולטים והראשוניים שיתגלו. סימן זה יכול להופיע בדמות כתם או בדמות גוש וחשוב מאוד שלא להתמהמה ולגשת לרופא על מנת לבדוק מקורו של סימן זה.

סימנים מוכרים שלפתע משתנים

כל כתם שיש לנו על העור, סימן לידה, גוש מוכר, שלפתע משתנה במרקמו, בגודלו או בצורתו מחייב בדיקה.

מיקומו של הסימן על הגוף

למרות הדעה הרווחת, סרטן העור עלול להתפתח גם באזורים בגופנו שאינם חשופים לשמש דוגמת, איבר המין או כפות הרגליים, ולכן אין להקל ראש גם באשר לכתמים ונגעים שצצו באזורים ״יותר בטוחים״, כי אין באמת אזורים בטוחים כשמדובר בסרטן העור.

לסיכום, חשוב להיות ערניים לשינויים ולו הקטנים ביותר המתרחשים בגופנו ולא להקל בהם ראש. כדאי לבדוק את הגוף מלפנים ומאחור בחדר מואר היטב. כל שינוי מצריך ביקור אצל רופא למען שמירה על בריאותכם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות