בריאות

ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה, 93% יעילות במניעת אשפוזים

בעקבות התפשטות וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה, עדכן משרד הבריאות כי החיסון של פייזר יעיל רק ב-64% במניעת הדבקה ותסמינים, אך נותר אפקטיבי במניעת תחלואה קשה

לאור התפשטות וריאנט הדלתא של נגיף הקורונה בישראל, עדכן משרד הבריאות את חוות הדעת על יעילות החיסון שניתן בארץ מתוצרת פייזר. מן המשרד נמסר כי החל מהיום (שלישי, 6.7) יש ירידה ביעילות החיסון במניעת הדבקה ל-64% ובמניעת מחלה עם תסמינים ל-64%.

עם זאת, יעילות החיסון במניעת אשפוזים ותחלואה קשה בנגיף הקורונה נאמדת ב-93%.

כמו כן, מבהיר משרד הבריאות כי אין כל המלצה או החלטה בשלב זה לחסן במנה שלישית את הציבור בישראל. למתן מנה שלישית אין פרוטוקול רפואי או אישור של הרשויות הרגלוטוריות.

עם זאת, משרד הבריאות מקדם מתן מנת חיסון נוספת לאנשים עם ירידה במערכת החיסון (מדוכאי חיסון), בהם הייתה תגובה נמוכה לפרוטוקול החיסון הרגיל.

ישראל ודרום קוריאה סיכמו על החלפת חיסוני קורונה

מדינות ישראל ודרום קוריאה חתמו הלילה (ג') על הסכם אספקת חיסונים הדדית. ההסכם יאפשר מיצוי יעיל של החיסונים הנמצאים במלאי הנוכחי והעתידי של שתי המדינות.

עפ"י ההסכם, ישראל תעביר באופן מידי כ-700,000 מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי. בתמורה, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2021.

ראש הממשלה, נפתלי בנט: "זו עסקה שהיא Win-Win: דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם. כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. ביחד ננצח את הנגיף".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות