איכות חיים

"אני רוצה להוציא את האדם מהכלא שהוא מצוי בו"

דניאל דוידזון פיתח את "מיינדטק", שיטה חדישה ויעילה במיוחד לגמילה מהתמכרויות כמו עישון, סוכר ופחמימות. בראיון לגיל ריבה הוא מסביר על תהליך קבלת ההחלטות שעוברים המטופלים אצלו, על השאיפה להגיע לקצוות תבל, ואיך גרם לאמו להפסיק לעשן בלי להתכוון

דניאל דוידזון ייסד ופיתח את "מיינדטק", שיטה לגמילה מהתמכרויות תוך 90 דקות, בדגש על הפסקת עישון וגמילה מוסכרים ופחמימות. "הכל התחיל דרך הפסקת עישון. הלכנו על ההרגל שהכי קשה להפסיק, ולשמחתנו זה הצליח בענק ואנחנו רוצים להציל כמה שיותר אנשים מההרגל הנורא הזה".

איך הגעת לזה?
בטעות. לפני הרבה שנים חקרתי את נושא ההרגלים באופן עצמאי, טסתי ללונדון ולקחתי קורס בנושא של דר' ריצ'רד בנדלר והעליתי כמה סרטונים בנושא לרשת ופתאום, יום אחד אמא שלי מתקשרת אלי ואומרת לי 'ראיתי את הסרטונים והחלטתי להפסיק לעשן'. היא עישנה שלושים שנים, אני גדלתי עם אמא מעשנת. ופתאום עובר חודש ועוד חודש ועוד חודש – והיא לא חוזרת לעשן. הבנתי שעליתי על משהו, והתחלתי לגרום לאנשים להגיע להחלטה הזאת.

"ההחלטה להתחיל לעשן נצרבת למעשן במוח כאחת ההחלטות הגרועות שקיבל אי פעם, אם לא הגרועה שבהן. וזה מה שפיצחנו ב"מיינדטק" ובגלל זה אנחנו שונים מכולם. אנחנו יודעים לגרום לך לקבל החלטה יותר חזקה מזו שקיבלת כשהתחלת לעשן. אנחנו משלבים את כל חמשת החושים בטיפול שלנו וזה עובד בצורה פנומנלית. השיטה שלנו מבוססת בעצם על טיפול עצמי, במהלכו אתה מקבל את ההחלטה להפסיק לעשן לתמיד. בדיוק ברגע הזה מופרש בחדר ריח מיוחד שרקחנו בעצמנו משמנים טבעיים, שמעורר את גלי הגמא במוח, המופעלים בעת קבלת החלטות חזקה. ואז נוצרת התניה פבלובית חדשה. בנקודה הזאת ההחלטה מנצחת את ההחלטה הקודמת".

אז מה בעצם השליחות שלך?
"לנקות אנשים מהרגלים ששואבים להם את החיים. כי כשאתה מעשן, זה מנצח אותך. זה מוביל, זה הופך להיות שיקול דעת".

זה מוכר על ידי משרד הבריאות?
לא, ולא צריך. זו רפואה אלטרנטיבית, זו טכנולוגיה חדשה שפיתחנו עכשיו. חוקרים אותנו המון. באים אלינו רופאים ופסיכולוגים ובוחנים איך הקסם הזה עובד. כי זה הולך לשנות את העולם".

איפה אתה רואה את עצמך בעוד חמש שנים?

"בעוד חמש שנים אני רוצה סניף בכל מדינה בעולם. יש מיליארד מעשנים שהם 22.5% מאוכלוסיית העולם, 1.7 מיליארד עם משקל יתר, מעל מיליון אנשים עם עודף משקל של מעל ל-40% מהמשקל הנורמלי שהם אמורים להיות בו (Obesity) – וכל אלה אנשים סובלים, שלא מוצאים פתרון, הרפואה לא מעניקה להם פתרונות הולמים. למשל, הרבה מעשנים לא יכולים להיכנס לניתוחים כי הם במצב שאסור להרדים אותם".

יש סיכוי שהילדים שלך יעשנו?
"כן. יהיה לי קשה עם זה, אבל אני לא הולך להיות אבא שאומר שאסור, או שירגישו שהם מפספסים משהו בחיים בגלל אבא. גם אני נהנתן, אני הולך למסיבות ואירועים ונהנה, אני לא אנטי סיגריות או אנטי סמים. אני מסתכל על האנשים ורואה את הכלא שהם נתונים בו, ומה שמעניין אותי זה להוציא את האדם מהכלא שהוא נמצא בו".

לפרטים והרשמה לתוכנית "הרשימה": עמוד הפייסבוק, או דיאנה, טל’ 055-250-2212


רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות