איכות חיים

מנפצים את המיתוסים: ספינינג – מועיל או הרסני?

כענף ספורט חדש יחסית זכה הספינינג לשמועות לא בדוקות אודותיו. הכירו את המיתוסים השגויים שנקשרו בשמו (ולא, הוא ממש לא הורס את הברכיים!)

ספינינג היא שיטה שפותחה בשנות השמונים בארצות הברית על ידי ג׳וני גי וכעשור לאחר מכן כבר הפכה ללהיט ששיגע את העולם כולו.

ומה כבר לא אמרו על הספינינג? שהוא הורס את הברכיים, אפשרי רק לבעלי כושר גבוה ולב חזק, ומדובר בפעילות גופנית אשר שורפת הכי הרבה קלוריות. ובכן, בואו נעשה קצת סדר בדברים.

בשעה ספינינג שורפים 15,000 קלוריות – לא מדויק

שריפת קלוריות תלויה באלף משתנים שונים: יכולת אירובית, משקל המתאמן, כושרו הגופני, מסת השריר ועוד, לכן בשעה אחת של רכיבה בשיעור ספינינג יהיה מי שישרוף 500 קלוריות ויהיה מי שירוף יותר (או פחות).

ספינינג לא טוב לברכיים  – להיפך!

כל עוד המושב מותאם מבחינת גובה ומרחק, פעולות הדיווש דווקא מיטיבה ומחזקת את הרצועות, השרירים והגידים ולא זאת בלבד, פעולת הדיווש אף עוזרת להחלים מניתוחי ברכיים.

ספינינג מתאים רק לבעלי כושר גבוה במיוחד – קשקוש

כל אדם שרוצה להתאמן בספינינג ולחזק את הגוף ואת השרירים יכול לעשות זאת ללא כל מניעה. מומלץ להגיע למספר שיעורי היכרות על מנת להכיר את האופניים ואת דרך האימון היעילה ביותר.

רכיבה בעמידה טובה יותר – ממש לא

ברכיבת ספינינג ישנם שני מצבי עמידה: האחד במישור, עם עומס בינוני כאשר הידיים מחזיקות בחלק הרחב של הכידון, והשני הינו במצב של עמידה בטיפוס בעלייה, כשהעומס גבוה והידיים אוחזות בקצה הכידון. במצבי עמידה אנו נעזרים במשקל הגוף על מנת להתמודד עם עומסים גבוהים. אבל רכיבה בישיבה, כשאת עיקר העבודה עושים השרירים ללא עזרת משקל הגוף, מביאה לתוצאות טובות יותר. לא מומלץ לרכוב בעמידה יותר מארבעים דקות רצופות מפני שעמידה ממושכת פוגעת במפרקים.


קורין שבת

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות