אוכל, איכות חיים

באופן טבעי: המזונות שיבטיחו עור קורן ושיער בריא

במקום להוציא כסף טוב על תכשירי קוסמטיקה שמבטיחים, ולא תמיד מקיימים, עור הפנים צח ושיער שופע, כדאי להכיר את המאכלים הנכונים ללוק שכולו בריאות

על מנת לשפר את מראה עור הפנים, בריאות השיער והמראה הכללי, אפשר לבחור להוציא כסף טוב על מוצרי טיפוח וללכת שבי אחרי כל תכשיר חדש, שאולי יניבו תוצאות ואולי לא. לעומת זאת, אפשר לבחור בדרך קלה, זמינה, אקולוגית וללא ספק הבריאה – לפניכם הרגלים קטנים ומאכלים גדולים שיבטיחו עור בוהק ובריא ויאטו את תהליך ההזדקנות. לא מאמינים? המשיכו לקרוא.

אולי תופתעו לגלות אבל ישנן דרכים יעילות וזמינות אשר יבטיחו שמירה על שיער בריא ועור קורן. מחקרים מצאו כי הדרך לכך דווקא זולה וסופר זמינה.

כרוב העל – קייל (KALE)

הקייל, כרוב העל, זכה לתואר הנכסף בשל שלל סגולותיו הבריאותיות. הוא עשיר בוויטמינים, מינרלים וסיבים תזונתיים ומספק 45 סוגים שונים של פלבנואידים שהינם נוגדי חמצון ונוגדי דלקת, המסייעים בין היתר להילחם בחשיפה לשמש. כוס בודדת של כרוב העל מכילה כ- 180% מהצריכה המומלצת של ויטמין A וכ- 200% של ויטמין C – נתונים מרשימים לכל הדעות.

תה ירוק

בתה נוגדי חמצון חזקים (פוליפנולים) המסייעים במניעת סרטן הנגרם כתוצאה מנזקי השמש, ותורם רבות למראה עור קורן, צעיר ובריא.

בטטה

בטטה הינה ירק שורש מזין וטעים במיוחד, עשירה בבטא קרוטן המעניק לה את צבעה הכתמתם הפועל כמו פרו-ויטמין A – כשאנו אוכלים מאכלים המכילים בטא קרוטן הם מומרים בגוף לויטמין A והחומר הפעיל שבו הופך למסנן קרינה ומגן על העור מחשיפה לשמש, מונע כוויות שמש ומוות של תאי עור. מספיקה 1/2 כוס בטטה על מנת לספק פי 4 מהמנה היומית המומלצת של ויטמין A. בנוסף, בטטה מכילה כמות אדירה של סיבים תזונתיים. אכילתה תשמור על קרקפת נקייה מקשקשים ועל שיער בוהק ובריא.

גמבה

מעבר להיותה ירק מתקתק וטעים להפליא, הגמבה עשירה בויטמין C המהווה מרכיב חשוב של קולגן אשר שומר על בריאות העור וחוזק השיער.

ברוקולי

מדובר בירק טעים ומזין במיוחד, גדוש במינרלים ובשלל ויטמינים אשר תורמים לבריאות והנראות העור דוגמת: לוטאין (הדומה בתפקידו לבטא קרוטן ומגן על העור מפני חמצון), ויטמין A וויטמין C. מעלה נוספת היא  התרכובת סולפוראפן – שבכוחה למנוע סרטן העור.


נטלי גל שוינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות