בריאות

לילה טוב מרופא: נפתח מכון השינה הגדול בארץ

מכון סגול-שרצקי לרפואת שינה נפתח במרכז הרפואי איכילוב ויעסוק באבחון וטיפול בהפרעות שינה למבוגרים, ילדים ותינוקות

מכון סגול-שרצקי לרפואת שינה נפתח במרכז הרפואי איכילוב וכולל 8 עמדות לבדיקות שינה ליליות עם אקוסטיקה ייחודית המיועדות למבוגרים ולילדים הסובלים מהפרעות שינה. חלק מהעמדות מיועד למחקר בסיסי וקליני ברפואת שינה. המכון עוסק באבחון וטיפול בכל הפרעות השינה הן במבוגרים והן בתינוקות וילדים והוא ממוקם בקומה מינוס שתיים בבנין סוראסקי. את המכון מנהלת פרופ' ריבי טאומן, מהרופאות והחוקרות המובילות בישראל בתחום רפואת השינה.

השנה, בעקבות מגיפת הקורונה דווח על ירידה של 40% באיכות השינה ועלייה של 20% בצריכת כדורי שינה בהשוואה לתקופה טרום המגיפה. פרופ' טאומן: "הפרעות שינה משפיעות על אספקטים רבים של חיינו ואנו עדים לעלייה של כ-30% בביקוש לאבחון וטיפול בהפרעות אלה. צוות מכון השינה שמח על הקמת מכון השינה החדש והמתקדם בישראל שמבטא את ההכרה בחשיבות השינה לבריאות ואיכות החיים של כולנו"

המכון החדש יכלול שירותים אבחונים וטיפוליים שרובם קיימים בסל הבריאות: בדיקת שינה לילית הן לתינוקות וילדים (גיל 0 עד 18) והן למבוגרים הכוללת אבחון של הפרעות תנועה בשינה, התנהגויות חריגות בשינה, הפרעות נשימה מורכבות בשינה. בנוסף מתבצעות במכון בדיקות לישנוניות יומית פתולוגית, בדיקות עירנות לנהגים, בדיקות שינה ביתיות בחשד לדום נשימה בשינה במבוגרים, בדיקות ביתיות מסוג אקטיגרפיה – לניטור דפוסי שינה-עירות.

"המכון מקיים שיתופי פעולה עם מחלקות רבות בבית החולים ועם חוקרים באוניברסיטה בנושאים הקשורים להזדקנות, דמנציה ופרקינסון כמו גם בנושאים הקשורים למחלות אף אוזן וגרון, אנדוקרינולוגיה, מיילדות, גסטרואנטרולוגיה ונפרולוגיה. בזכות המחקר והציוד החדשני העומד כעת לרשותנו אנו מצליחים ללמוד ולהבין יותר את השינה ומקווים להתקדם לגילוי שיטות אבחון ודרכי טיפול חדשים. כיום אין ספק ששינה איכותית ומספקת חיונית לשמירה על הבריאות ואיכות החיים" מדגישה פרופ' טאומן.


נטלי גל שוינקלשטיין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות