איכות חיים

רוצים לזרז את קצב צמיחת השיער? זה מה שאתם צריכים לאכול

קצב צמיחת השיער שלנו משתנה ואפשר להשפיע עליו באמצעות התזונה. הכירו את המאכלים הנכונים

השיער שלנו מסוגל להתארך כל חודש ב-¼1 ס"מ, וכ-15 ס"מ מדי שנה. אולם קצב צמיחת השיער הינו נגזרת של משתנים רבים דוגמת מצב בריאותי, מצב נפשי, גיל ועוד. ועדיין, יש מה לעשות, ותזונה מסוימת עשויה להגביר את צמיחת השיער. הכירו את המאכלים שיקצרו לכם את מועד התור הבא במספרה.

כדי לשפר את תהליך צמיחת השיער ולזרז אותו, מומלץ לצרוך ויטמינים מסוג D, C, A וקבוצת B לצד מינרלים כמו ברזל, ביוטין, חלבונים וחומצות שומניות.

אבוקדו – ויטמין A

אבוקדו בינוני (כ-200 גרם) יספק לכם 20% מהכמות המומלצת של ויטמין E. בנוסף, אבוקדו הינו מקור מעולה לשמנים בריאותיים. מחקר גילה כי אנשים אשר סובלים מנשירת שיער נהנו משיפור של – שימו לב לזה – 34.5% (!) בצמיחתו לאחר שנטלו תוספי מזון של ויטמין E למשך 8 חודשים.

גמבות – מפוצצות בכל טוב

גמבות גדושות בויטמין C אשר הכרחי לתהליך צמיחת השיער ומשמש גם כנוגד חמצון אשר מגן על שיערנו מפני רדיקלים חופשיים ומסייע ליצירת קולגן – חלבון שנחוץ גם עבור חיזוק שיער. פלפל צהוב אחד מכיל כ- 340 מ"ג ויטמין C. כמו כן, גמבות מכילות ויטמין A אשר מאיץ משמעותית את צמיחת השיער.

בטטות להגברת קצב צמיחת השיער

בבטטה קיימת כמות גדולה של בטא קרוטן, מרכיב המומר בגופנו לוויטמין A ומזרז את קצב צמיחת השיער. בטא קרוטן ניתן למצוא בשלל מזונות כתומים אחרים כמו גזר, דלעת, מנגו, מלון ועוד.

דגים – אומגה 3

דגים דוגמת מקרל וסלומון גדושים בחומצות שומן חיוניות מסוג אומגה 3 שלהן ערך רב בשמירה על תפקודן התקין של שלל מערכות הגוף, כמו גם בתהליך צמיחת שיער.

ביצים – מונעות נשירת שיער

ביצים עשירות בביוטין אשר מסייעים לגדילת השיער. חשוב לאכול ביצים מבושלות על מנת לזרז את ספיגת הביוטין. מרכיב חשוב נוסף הקיים בביצים הנו ויטמין D המקטין את הסיכוי לנשירת שיער.


רונן רוזנבלט ניר

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות