איכות חיים

לא רק גוף בריא: 5 סיבות מעולות שיגרמו לכם לצאת לרכיבה על אופניים

רכיבה על אופניים היא פעילות גופנית איכותית וניתן לבצע אותה ברמות עצימות שונות ומשתנות. רכיבה על אופניים מועילה לא רק לבריאות הגופנית אלא גם לבריאותנו הנפשית. לפניכם סיבות ממש ממש טובות לצאת ולרכוב על אופניים

הקלה בהתמודדות עם מחלת הסרטן

בכוחה של רכיבה על אופניים להקל על תחושת עייפות ולהפחית משמעותית את תופעות הלוואי המתרחשות בגוף כתוצאה מטיפולים במחלת הסרטן, ולשפר מאוד את איכות חייהם של הנלחמים במחלה.
שיפור זרימת הדם

רכיבה על אופניים תורמת לשיפור זרימת הדם בגוף, מעצימה את הסיבולת ומאיצה את תהליך שריפת השומנים ואת תהליך חילוף החומרים. מומלץ לצאת לרכיבה בשעות הבוקר וזאת על מנּת להתחיל את היום רעננים ונמרצים.
הקלה על תחושת מתח וחרדה

מחקר גילה כי רכיבה על אופניים מקלה ואף מונעת מתחים ותחושות של חרדה ודיכאון. הנבדקים במחקר רכבו על אופניים נייחים משך חמש עשרה דקות, דבר שהוביל לירידה משמעותית ברמות הקורטיזול הקרוי גם בשם – הורמון הסטרס.

רכיבה על אופניים טובה למניעת התקפי לב

רכיבה יומיומית על אופניים, הנה דרך מצוינת להילחם באורח החיים העצלני. בכוחה של רכיבה למנוע בעיות קרדיו וסקולריות דוגמת התקפי לב, שבץ מוחי ויתר לחץ דם. מומלץ לרכוב שלוש פעמים בשבוע למשך 40 דקות בכל פעם.

שיפור תהליך החשיבה

פעילות גופנית בכלל ורכיבה על אופניים בפרט, מצויינת למוח ומשפרת פלאים את תהליך החשיבה. היא עוזרת לשמור על זרימת דם למוח ותורמת לאספקת זרם יציב של חמצן ושלל חומרים מזינים.

לסיכום, רכיבה על אופניים תשפר לא רק את בריאותנו אלא תיטב עם נפשנו ועם מצב רוחנו, עשו לעצמכם טובה גדולה והתחילו לפדל.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות