אוכל

אמת או בדיה: האם אכילה לילית משמינה יותר?

אחת ולתמיד – דיאטנים ומומחי תזונה טוענים בתוקף שכדי להוריד במשקל יש להימנע מאכילה בערב, ובוודאי בלילה. אבל האם זה באמת נכון? 

 כל מי שמתמודד עם תהליך ירידה במשקל מכיר בעל פה את הטענה לפיה על מנת להשיל ממשקל הגוף, יש להימנע מאכילה ולנעול את הפה החל מהשעה שש בערב. האמנם משמין יותר לאכול בשעות הערב והלילה? תתפלאו לגלות אבל התשובה היא לא, ממש לא – אכילה לילית לא משמינה.  

רובנו סוברים בטעות שבלילה הגוף נח ואינו שורף קלוריות, ולכן אכילה בלילה בעת שחילוף החומרים מואט משמעה הפיכת הקלוריות לשומן במקום לשרוף אותן בפעילות. עד כאן התיאוריה – אבל האמת קצת שונה. בשעות הלילה גופנו עמל במרץ על בנייה ושיקום של התאים והרקמות שנהרסו במהלך היום. לילה הוא בעצם הזמן של הגוף להתחזק ולהיבנות מחדש.  

האם אכילה לילית בשעות מאוחרות יותר משמינה?  

על אף הדעה הרווחת כי אכילה לילית משמינה, מחקרים גילו כי כל עוד אנו שומרים על תפריט מאוזן במהלך היום, אכילה לילית לא תגרום להשמנה. ובמילים אחרות – לא קיימת משמעות לשעת האכילה אלא רק לטיב המזון אותו אנו בוחרים להכניס לגופנו. 

אז מה מומלץ לאכול בלילה? 

מומלץ כי הארוחה הלילית תהיה דלת פחמימות (הגורמות לעלייה באינסולין) ומורכבת בעיקרה מחלבון. ארוחה כזו תעניק תחושת שובע ותשפר פלאים את איכות השינה. וכן, בהחלט מומלץ לאכול את הארוחה האחרונה כשעתיים-שלוש לפני השינה וזאת על מנת למנוע תחושת אי הנוחות הכרוכה בשכיבה על בטן מלאה. 

הנוסחה להרזיה – פשוטה 

קראו והפנימו – הדרך היחידה לרזות פשוטה מאין כמוה –  עלינו לצרוך פחות קלוריות ולשרוף יותר. זו כל התורה. אין זה משנה אם המזון יאכל בארבע בצהריים או בחצות הליל. יש לזכור שהגוף, גם במצב רגיעה ומנוחה, מבצע שלל פעולות אשר שורפות קלוריות, דוגמת נשימה, לב פועם, מוח חולם ועוד. אז כן, אכילה לפני השינה עשויה לגרום לתחושת כבדות אך כל עוד לא צרכנו אנרגיה (קלוריות) מעבר למה שהוצאנו, פשוט לא נשמין. 

לסיכום, אכילה בלילה אינה מזיקה לתהליך ההרזייה, רק חשוב לשים לב מה מכניסים לפה (ולא רק בלילה). 

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות