בריאות

לסלומון טקה לא היה שום סיכוי

לא בגלל צבע עורו ולא בגלל אלימות משטרתית: הקליע שפגע בכביש וניתז לגופו פגע בכלי דם מרכזיים וגרם למותו תוך זמן קצר

מבלי להיכנס לשאלות של אחריות, מוסר ואשמה, והאם נכון שהקצין אשר ירה והרג את סלומון טקה יחזור לשרת במשטרה, המוות המצער של הצעיר מקריית חיים מלמד, שוב, את מה שכולנו בעצם יודעים – החיים הם מתנה עדינה ושברירית, ויכולים להיגדע בהרף עין.

העובדות הידועות הן שבין סלומון טקה לשוטר היורה הפרידו 3-4 מטרים. השוטר ירה כדור אחד שפגע באספלט, התפצל לשניים וליבתו חדרה לגופו של טקה דרך בית שחיו ופגעה בכלי הדם הגדולים. זה הספיק כדי שטקה ימות תוך זמן קצר, למרות ששכנה שעובדת ברפואה דחופה הגיעה למקום תוך שניות והחלה לבצע בו החייאה. צוות רפואה נוסף הגיע למקום באמבולנס תוך זמן קצר וניסה לטפל בו, אך ללא הועיל.

הנתז מהקליע שירה השוטר פגע באבי העורקים של טקה ולא הותיר לו סיכוי. אבי העורקים הוא כלי הדם המרכזי בגוף, היוצא מהחדר השמאלי של הלב ומזרים דם עשיר בחמצן אל עורקים נוספים שמגיעים לאברי הגוף השונים. פגיעה בו גורמת לאובדן רב של דם ולסכנת חיים מיידית. בבית השחי, שם חדר הקליע לגופו של טקה, עוברים עורקי הצוואר, המובילים דם אל המוח. מה שיכול אולי להבהיר ולספק הסבר נוסף איך הספיק שבריר של קליע אחד ויחיד לגרום לאדם צעיר להתמוטט ולמות תוך זמן קצר.

בין מיניאפוליס לקרית חיים. שנתיים למותו של סלומון טקה

"אם זה לא היה מישהו מהעדה האתיופית, החקירה לא היתה כל כך רשלנית"

הקרע בין המשטרה לעדה האתיופית עדיין כאן

_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

האם אתה זכאי לגמלת סיעוד?

 

לא הצלחנו לאתר את הטופס.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות