בריאות

ושוב: השרים האריכו את היתר תורנויות המתמחים ב-3 חודשים

כשנה לאחר ששר הרווחה הקודם איציק שמולי האריך את תוקף ההיתר המאפשר את התורנויות הארוכות של מתמחים בבתי חולים, וללא הועיל, האריכו שרי הבריאות והרווחה את תוקפו שוב, בתקווה למצוא פתרון

שר הבריאות ניצן הורוביץ ושר הרווחה מאיר כהן סיכמו כי תקופת ההיתר להעסקת רופאים בתורנויות ארוכות תוארך ב-3 חודשים בלבד. בתקופה זו יקיים שר הבריאות החדש הורוביץ עבודת מטה במשרדו ושיח עם כל הגורמים הרלוונטיים במטרה לגבש מתווה ראוי.

סיכום זה מהווה תפנית מסוימת ומעניק רוח גבית למאבק לקיצור תורנויות המתמחים הארוכות והמתישות בבתי החולים, שנמתחות על פני 26 שעות. עד כה, הוארך תוקף ההיתר החריג להעסקת מתמחים בתנאים אלו בשנה ומעת לעת. כעת, ניכר כי השרים הורביץ וכהן נחושים לסיים את המשבר.

לצד זאת, חשוב לציין כי שר הרווח הקודם, איציק שמולי, האריך אף הוא את תוקף ההיתר החריג בשלושה חודשים, עוד בשנה שעברה, אך הוועדה שהוקמה על ידי ההסתדרות הרפואית לא מצאה פתרון, ותוקף ההיתר הוארך בחצי שנה נוספת. ביום חמישי שעבר שלח פרופ' חזי לוי, שהתפטר השבוע מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות, מכתב לשר כהן ובו התריע כי מועד ההיתר יפוג ב-6 ביולי, וכי יש להאריכו בשנה. מכתב זה שלח מתמחים וסטודנטים לרפואה להפגנה סוערת מול ביתו של לוי, בה נעצרו מספר מפגינים בידי המשטרה. כעת, כאמור, החליטו השרים להאריך את תוקף ההיתר בשלושה חודשים בלבד, בתקווה למצוא פתרון לאחת מהבעיות הקשות המלוות את מערכת הבריאות בארץ מזה שנים ארוכות.

מארגון המתמחים "מרשם" נמסר: "זה ניצחון נוסף, לקראת ניצחון במערכה כולה. לא נפסיק במאבק עד שנראה את השינוי בפועל".


יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות