בריאות

רנטגנאי זה פאסה, מעתה אמרו "דימותן"

בשל מגוון הכלים המשמשים כיום ליצירת הדמיה, כמו CT ו-MRI, קבעה האקדמיה ללשון כי השם לאנשי המקצוע בתחום הרנטגן יהיה דימותן

בשבוע שעבר התקיים כנס ארצי של פורום הרנטגנאים הראשיים וסגניהם, במרכז הרפואי פדה פוריה. ד"ר ארז און , מנהל המרכז הרפואי, ברך את המשתתפים ואמר "אנחנו בבתי החולים מכירים בחשיבות הדימות ומרכזיותו, עשיתם מהפכה בתחום בשנים האחרונות, עדיין יש נושאים שיש לטפל בהם ורפורמות שיש לעשות בתחום התקינה וההכשרה".

מישל סומך, הרנטגנאי הראשי במשרד הבריאות הסביר כי לאחרונה האקדמיה ללשון קבעה כי השם לאנשי המקצוע בעברית יהיה דימותן והוסיף שמקצוע הדימות הוא התהליך של הפקת דמות במגוון רחב של אמצעים טכנולוגיים הקיימים היום, בשונה מן העבר. כן הוחלט לשנות את המינוח רנטגנאי אשר אינו מכיל את כל ההיבטים המקצועיים החדשים של התחום.

שמעון סבח המנהל האדמיניסטרטיבי, הוסיף: "כמו מקצועות רבים גם המקצוע שלכם עבר דרך ארוכה, אין כיום כמעט פעילות רפואית שאין לה נגיעה שלכם. אנחנו רואים קושי גדול בגיוס אנשי מקצוע, הצרכים הולכים וגדלים ויש קושי לגייס כוח אדם איכותי".

הכנס נפתח בהרצאה של ד"ר מיכאל ז'רדב, מנהל מחלקת הדימות במרכז הרפואי שהציג את התפתחות המרכז הרפואי בשנים האחרונות וציין, "בשנה האחרונה, בשל מגבלות הקורונה, אנשים מטיילים יותר בארץ . כתוצאה מכך יש הרבה יותר מטיילים באזור שלנו ואנו רואים את העלייה במספרים. בחודשים הראשונים של 2021 ביצענו מספר בדיקות CT שהוא שווה לכמות הבדיקות שבוצעו לאורך כל שנת 2018. במרכז הרפואי יש לנו את כל האמצעים הטכנולוגיים : CT ,MRI, אנגיו , אולטרה סאונד, דימות שד. בשבועות הקרובים יותקן מכשיר CT חדש ומתקדם אשר ישדרג את העבודה שלנו בצורה משמעותית".

יניב ביטון, מ"מ הרנטגנאי הראשי, במרכז הרפואי, אשר ארגן את יום העיון בביה"ח סיכם: "המטרה הראשונה שלנו היא ליצור שיח ולהביא את עולם הדימות לקדמת הבמה . המטרה השנייה היא להביא את אנשי המקצוע והקולגות שלי לכאן לפריפריה ולהראות להם את מה שיש לנו להציע, מבחינה מקצועית וטכנולוגית".


פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות