בריאות

נוסעים הורדו מטיסה לרוסיה, כפר סבא אדומה

נוסעים שניסו לעלות על טיסה למדינה שהוגדרה כאדומה הורדו מהמטוס והועברו למשטרה. עלייה במספר המאומתים, מספר החולים קשה נותר יציב ונמוך

283 מאומתים לנגיף הקורונה נמצאו אתמול מתוך כ-68 אלף בדיקות שנערכו. עם זאת, מספר החולים במצב קשה ירד ל-21, מתוכם 14 מונשמים. בסך הכל נמצאים כעת בישראל 1,537 מאומתים לקורונה. כך עולה מנתונים שפרסם משרד הבריאות היום (ג', 29.6).

כפר סבא הפכה ליישוב אדום, לצד כוכב יאיר. בנימינה – גבעת עדה והיישוב צופים. מודיעין מכבים רעות הוא יישוב כתום, תל אביב הפכה לצהובה לצד הרצליה, רמלה ופרדס חנה – כרכור.

בקרי הגבול של רשות האוכלוסין וההגירה זיהו הבוקר בטיסת אירופלוט לרוסיה, 8 נוסעים ישראלים שניסו לעלות לטיסה. רוסיה הוגדרה מדינה ברמת סיכון גבוהה שההגעה אליה אסורה ללא אישור ועדת חריגים, והנוסעים ניסו לעלות למטוס עם דרכונים זרים. הם הועברו להמשך טיפול במשטרת ישראל. ראש הממשלה נפתלי בנט הוגיע הבוקר כי תושב ישראלי שיטוס למדינה שהוגדרה כאדומה ללא אישור ועדת חריגים, יעבור על החוק.

בנט אמר את דבריו בעת שביקר במתחם החיסונים של קופת החולים מכבי בעיר חולון, ביחד עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש, מנכ"ל מכבי שירותי בריאות, רן סער וראש העיר חולון מוטי ששון. בנט ליווה בני נוער בדרכם להתחסן, והדגיש את חשיבות ההתחסנות בקרב נערים.

"אתמול שברנו שיא של מספר חודשים – 18,000 ישראלים התחסנו. זה גידול של 500% בתוך כמה ימים, בזכות ההיענות הגדולה של בני הנוער והציבור לקריאה הלאומית להתחסן", אמר ראש הממשלה.

"מדינת ישראל נמצאת במירוץ נגד הזמן. אמנם יש לנו מלאי חיסון לכולם אבל עומד לפוג תוקף החיסונים בסוף חודש יולי. לכן, יש לנו בערך 10 ימים כדי להספיק לעשות את החיסון הראשון. צריך שני חיסונים בשביל יעילות חזקה. ההבדל בין חיסון אחד לשניים, הוא הבדל ענק, בוודאי ביחס לווריאנט הדלתא.

"אז אני קורא לכולם, עוד פעם ועוד פעם – צאו להתחסן. אין בעיית מלאי, יש לכל המדינה חיסונים, אבל יש להם תוקף. צריך להתחסן לפני שיפוג התוקף".


אברהם קריספין

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות