בריאות

ח"כים מקצוות הקשת הפוליטית תומכים במאבק המתמחים

תורנויות של מתמחים בבתי חולים מתמשכות על פני 26 שעות עבודה רצופות, וחברי כנסת מסיעות ימינה והמשותפת פנו לשר הרווחה שיפעל להפסקתן

מאבק המתמחים וסטודנטים לרפואה נגד התורנויות הארוכות בבתי החולים עלה שלב בסוף השבוע האחרון, וכעת מקבל רוח גבית מהכנסת. המתמחים מוחים מזה מספר שנים על התורנויות הארוכות, הנמשכות 26 שעות ברציפות, ללא שינה או מנוחה ראויה. מספר מתמחים וסטודנטים נעצרו בהפגנה שערכו בסף השבוע מול ביתו של פרופ' חזי לוי, שהשבוע הודיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל משרד הבריאות.

התורנויות הארוכות של המתמחים מתאפשרות בשל היתר חריג של שר העבודה והרווחה, שהוארך מעת לעת ומשר לשר. בשנה שעברה החליט שר הרווחה הקודם איציק שמולי לעשות סוף למציאות הקשה הזו, והאריך את תוקף ההיתר בשלושה חודשים בלבד, והתנה זאת בגיבוש מתווה לקיצור משך התורנויות. אלא שהוועדה שהוקמה בהסתדרות הרפואית (הר"י) לא מצאה פתרון, וכך גם בתום תקופת ארכה של חצי שנה נוספת.

בשל כך שלח פרופ' לוי מכתב לשר הרווחה מאיר כהן ובו הודיע לו כי תוקף ההיתר יפוג ב-6 ביולי, ויש לחדשו. זה הצית את מאבק המתמחים, שמחאתם מבעבעת מזה זמן ממושך והתפרצה לאחרונה בהפגנה מול ביתו של פרופ' לוי. כעת מקבל מאבק המתמחים תמיכה פרלמנטרית.

יו"ר סיעת ימינה ח"כ ניר אורבך פנה לשר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מאיר כהן שלא יאריך את ההיתר אלא בשלושה חודשים בלבד. "למיטב ידיעתי ישנן מספר המלצות כיצד ניתן לפתור את הסוגיה הזו ואני מאמין שהפתרון אפשרי ככל שהאינטרס הציבורי ימשיך לעמוד לנגד עיני הוועדה והמשרדים הממשלתיים העוסקים בדבר".

מכתב דומה שלחה סיעת הרשימה המשותפת, עליו חתומים ששת הח"כים של המפלגה. "מדובר במודל העסקה פוגעני ובלתי אנושי, הפוגע הן במתמחים והן במטופלים ואין כל הצדקה להאריכו בשנה נוספת (…) לקראת תפוגת ההיתר אנו מבקשים כי תפעלו להרחבה מיידית וקבועה של התקנים למתמחים ברפואה, ולהבטיח שיפור בתנאי האישפוז והטיפול במטופלים וגם בתנאי ההעסקה של המתמחים, לטובת הציבור כולו".


חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות