אוכל, איכות חיים

כורכום, הזהב של התבלינים  

הטעם שלו דומיננטי ומורגש בכל תבשיל, מגע הזהב – כתום שלו נראה מיד, והוא גם פצצת בריאות ונמצא יעיל בטיפול בסוכרת, מיגרנות וכולסטרול גבוה. אלה הסיבות בגללן זכה הכורכום בתואר מלך התבלינים

הכורכום הוא תבלין בצבע כתום אשר מופק מהצמח "כורכומה ארוכה" ומייחסים לו מעלות וסגולות ייחודיות ונפלאות הידועות כבר אלפים בשנים והן שהקנו לו את התואר הראוי – מלך התבלינים. מחקרים רבים גילו כי תבלין פלאי זה מסייע לאינסוף בעיות ותורם לבריאות הכללית. הכירו את קסמיו של הסופר פוד – כורכומין.  

נוגד חמצון עוצמתי ויעיל 

כורכומין נחשב לחומר מחמם ולנוגד חמצון יעיל ועוצמתי אשר מסייע בהתמודדות עם שלל מחלות. הוא תורם לחיזוק המערכת החיסונית ובכוחו להקל מפני תחושת עייפות, דכדוך ואפילו דיכאון. 

מרפא כאבי ראש ומיגרנות 

לרפואה הקונבנציונאלית כמעט ואין דרכים לטפל בכאבי ראש כרוניים ואולם מחקרים מצאו כי בכוחו של הכורכום להקל ואף למנוע כאבי ראש ומיגרנות.  

מפחית כולסטרול  

הכורכומין מונע את הצמדות טסיות הדם ומפחית היווצרות קרישי דם. בנוסף, מסייע בהורדת "כולסטרול רע" (LDL) ומפחית את רמות השומן בדם. 

כורכום לטיפול במערכת העיכול  

בכוחו של הכורכום לטפל בבעיות עיכול ובדלקות של מערכת העיכול ואף בהפרעות מטבוליות השייכות לכבד ולכיס המרה.  

הקלה על דלקות פרקים  

לכורכום יכולת מופלאה להקל על דלקות פרקים ובכוחו להפחית את הכאב, וזאת בשל תכונותיו האנטי דלקתיות.  

כורכום לסיוע במניעת מחלת האלצהיימר 

לפי מחקרים, כורכום מעכב ומאט משמעותית את התקדמותה של מחלת האלצהיימר. כורכום מכיל חומרים אנטי אוקסידנטים, נוגדי חמצון, אשר מסייעים בהאטה של תהליך הריקבון במזון ועל כן, הסברה כי אם בכוחו של הכורכום למנוע תהליך זה בשלל מאכלים, הרי שבכוחו למנוע גם תהליך ריקבונם של חלקים שונים בגופנו. קיימת טענה כי השכבה החלבונית המצטברת בתאי המוח של חולי אלצהיימר קשורה בתהליכי חמצון ולכן, אם בכורכום ישנם נוגדי חמצון הוא יכול לסייע במניעת מחלת האלצהיימר. 

 מוריד סיכון לסוכרת סוג 2 

 הכורכומין שומר על רמת סוכר יציבה בדם ובכוחו להוריד משמעותית את הסיכון לפתח סוכרת. 

 כורכום בצורת תוספי תזונה  

כמות הכורכומין הקיימת בשורש הכורכום הוא  כ-3%-5% בלבד, ועל מנת  ועל כן, על מנת שתהיה לו משמעות אמיתית ותועלת של ממש, יש לצרוך ממנו בכמויות גדולות מאלה אותם אנו מסוגלים לתבל במאכל. על כן הופיעו  תוספי תזונה של הכורכומין והם רבים ומגונים, ואולם בטרם נטילתם הכרחי להיוועץ עם מטפל מוסמך.


יסמין אדמון

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות