בריאות

עובדת שמעדה ונחבלה במרפאה תפוצה במאות אלפי שקלים

מזכירה רפואית תקבל ממכבי דנט פיצוי בסך 212 אלף שקלים לאחר שנפלה ונחבלה ברגלה

אישה בת 63 שמעדה, נפלה ונחבלה בעת שעבדה כמזכירה רפואית באחת ממרפאות השיניים של מכבי דנט תזכה לפיצויים בגובה 212 אלף שקלים מהחברה. כך פסק שופט בית משפט השלום בתל אביב, יחזקאל הראל.

לפי כתב התביעה, האישה עבדה כנציגת שירות באחת ממרפאות מכבי דנט. התאונה אירעה כאשר האישה הלכה מעמדתה באולם קבלת הקהל במרפאה לכיוון היציאה. אלא שרגליה הסתבכו בסרט פלסטיק בצבע לבן, שהיה זרוק על הרצפה, היא נפלה ונפצעה ברגלה השמאלית.

האישה טענה בכתב התביעה כי לא הבחינה בסרט הלבן, שהיה מונח על הרצפה שמרצפותיה בהירות. שני הצדדים הסכימו כי הסרט הלבן שימש כחבק לאריזות עיתונים שהגיעו למרפאה מדי בוקר. חבילות העיתונים הונחו בחניון והעובדת שפתחה את המרפאה נדרשה להכניס את החבילות למרפאה, לפתוח ולהניח את העיתונים במקום, לעיון הלקוחות.

ההגנה טענה כי האישה היתה זו שפתחה את חבילת העיתונים ואחראית לכך שהחבק היה על הרצפה, ומכיוון שהלכה מבלי לשים לב יש לייחס לה רשלנות תורמת בשיעור של 20%-25%.

השופט הראל ציין בכתב התביעה כי האישה אכן הגיעה ראשונה למרפאה והיתה זו שפתחה את חבילת העיתונים שבחבק שלה הסתבכו רגליה. "שוכנעתי כי הנתבעת הרימה את הנטל להוכחת טענתה כי התובעת היא זו שהביאה מהחניון את חבילת העיתונים והיא זו שפתחה אותה. ברם, משחלפו כשעתיים תמימות ממועד פתיחתה ע"י התובעת ועד לנפילתה – אין זה סביר בעיני כי כל אותה עת, הסרט היה מוטל על רצפת רחבת קבלת הקהל, מבלי שמי מעובדי המרפאה או המטופלים הבחין בו. משכך, הדעת נותנת כי יכול ואכן מאן דהוא הוציא את הסרט מהפח אליו הושלך, או שמא הגיע בדרך לא דרך לרצפת המרפאה, כפי ששיערה מנהלת המרפאה, בשיחתה עם החוקר מטעם התובעת".

השופט הראל קיבל באופן חלקי את בקשת מכבי דנט לרשלנות תורמת מצד האישה, וקבע אותה על 15%. "יש להניח כי לו התובעת הייתה מביטה על רצפת המרפאה בעת שהלכה, היא הייתה מבחינה בסרט המוטל עליה, ובכך הייתה נמנעת התאונה. עם זאת, אין עסקינן בהליכה במדרכה או בשטח ציבורי המחייבת משנה זהירות נוכח תוואי הדרך. עסקינן במרפאה של קופת חולים, אשר מטופליה ועובדיה ההולכים בתחומה, רשאים לצפות כי לא ימצאו מכשולים בדרכם. עם זאת, סבורני כי נכון יהיה להטיל על התובעת רשלנות תורמת בשיעור של 15% לקרות התאונה, בגין העובדה שלא נתנה דעתה לסרט שהיה מונח על הרצפה", הוסיף השופט הראל בפסק הדין.

 

עו"ד נזיקין ענת אשכנזי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות