בריאות

המשפחות הפרו בידוד ונקנסו; בנט: "מחדל נתב"ג עלה בחיי אלפי ישראלים"

שתי משפחות מרעננה ספגו קנסות של 5,000 שקלים בגין הפרת בידוד. ראש הממשלה בנט: מחדל נתב"ג אחראי למות אלפי ישראלים

עיריית רעננה פרסמה בסוף השבוע כי צוותי השיטור העירוני הגבירו את האכיפה ברחבי העיר נוכח עלייה במקרי הידבקות בארץ ונתנו קנסות בסך 5,000 שקל לשתי משפחות שהפרו בידוד. בנוסף, תלמידים שחזרו מחו"ל סורבו מלהכנס לכיתות עקב ההנחיות המחייבות בידוד לחוזרים ארצה.

בהודעת העירייה נכתב כי "צוותי השיטור העירוני מגבירים את האכיפה בימים אלה ומבצעים בדיקות פתע תכופות בבתי מבודדים, כדי לוודא שמירה על הוראות הבידוד של משרד הבריאות.
השבוע לצערנו שתי משפחות הפרו בידוד, סיכנו אחרים וקיבלו דו"ח בגין בסך 5,000 ש"ח כל אחת.

"אנו מבקשים – אנא הקפידו למלא את הוראות הבידוד במלואן ולהשלים את ימי הבידוד, כולל ילדים ובני נוער, כדי לא לסכן את חיי הסובבים. העירייה בקשר צמוד עם משרד הבריאות בכדי לאתר מוקדם ככל הניתן מאומתים ולקטוע את שרשרת ההדבקה, וכן תפעיל צוות מיוחד שייצור קשר עם כל מבודד בכדי לוודא שתנאי הבידוד מובנים ומתקיימים וכן לסייע בכל צורך שעולה".

בגלי צה"ל דווח היום (א', 27.6) כי ‏606 תלמידים אומתו כחיוביים ונושאים את נגיף הקורונה, קפיצה של יותר מפי 3 בתוך שבוע. שני שליש מהמאומתים הם תלמידי החטיבות והתיכונים, שכבר יצאו לחופש הגדול. כמעט 10,000 תלמידים ברחבי הארץ נמצאים בבידוד.

הממשלה אישרה את הקמת מתחם הבדיקות בנתב"ג

הממשלה אישרה היום בישיבתה השבועית את מתווה המכרז להקמת מתחם בדיקות בנתב"ג, במסגרתו יוטל על משרד הבריאות לקדם את פרסומו של המכרז בהתאם.

במסגרת המתווה, יפרסם משרד הבריאות מכרז להקמה ולהפעלה של מתחם בדיקות הקורונה בנתב"ג אשר יפעל למשך כל תקופת הזמן בה ידרשו הבדיקות.

המכרז יעבוד בשיטת "רשת ביטחון" והתשלום יהיה על חשבון הנוסע. כמו כן, למשרד הבריאות יוקצו תקני בקרה על אופן תפעול המתחם בנתב"ג. עד להשלמת המכרז יורחבו מספר עמדות הבדיקה במתחם הקיים או בסמוך לו.

המתווה הובא לאישור הממשלה ע״י משרד ראש הממשלה שהוביל את הנושא בשיתוף עם משרדי הבריאות, האוצר והתחבורה.

ראש הממשלה בנט: "המחדל בנתב"ג הביא למותם של אלפי ישראלים"

ראש הממשלה נפתלי בנט אמר בפתח ישיבת הממשלה: "כבר שנה וחצי יש נקודת תורפה לאומית ענקית, וזה נתב"ג. דרך נתב"ג היה המחדל הגדול, שהביא לפגיעה וגם למותם של אלפי ישראלים.  לכן, בתיאום עם שרת התחבורה, עם שר הבריאות ועם שרת הפנים, החלטנו למנות מנהל מיוחד לטיפול במעברים ולמניעת הכניסה של הנגיף הזה ושל וריאנטים ונגיפים עתידיים מהעולם לתוך ישראל".

עו"ד רשלנות רפואית אביטל פז

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות