איכות חיים

לגזור, לשמור ולזכור: שיטות לשיפור הריכוז והזיכרון

ויטמינים, מסאז' טוב, קצת ספורט – הכירו שיטות פשוטות, ירוקות וטבעיות לשיפור החומר האפור שבראש

קצב החיים הקדחתני מקשה עלינו לשמור על תזונה בריאה ועל שינה טובה התורמים רבות בשמירה על המוח, הריכוז והזיכרון. לתורת האיורוודה יש כמה אבחנות מעניינות לשיפור תפקודי המוח, החל מעיסוי קרקפת ועד צמחי מרפא.

לפני הכל: פעילות גופנית

כולנו יודעים שפעילות גופנית ממריצה את מחזור הדם, משחררת לחץ ועושה פלאים בגופנו ובנפשנו. מומלץ מאוד לבצע פעילות גופנית (גם מתונה) באופן קבוע ויום יומי.

תוספי תזונה לשיפור יכולת החשיבה

חשוב לדעת כי קבוצת ויטמיני B וחומצות שומן אומגה 3 מהווים תוספים חשובים ויעילים התורמים לשיפור יכולות החשיבה והזיכרון. כמובן שיש להתייעץ עם רופא בטרם נטילתם ואין לקחתם ללא בדיקה.

עיסוי לקרקפת ולפנים

עיסוי עצמי ופשוט לקרקפת, לרקות ולפנים יגביר משמעותית את זרימת הדם לראש וישחרר את ערוצי האנרגיה. פנו כמה רגעים במהלך יומכם לטובת עיסוי עצמי, מדובר בחוויה מרגיעה ומשחררת.

צמחי מרפא

בכוחם של צמחי מרפא להגביר את קצב זרימת הדם למוח ולשפר את איכות הזיכרון ויכולת הריכוז. לדוגמא: מנדוקה פארני, ברהמי וואצ'ה, הגינקו בילובה. חשוב מאוד להיוועץ עם מטפל מוסמך בטרם שימוש בצמחים אלה.

הגברת סרוטונין

סרוטונין הוא החומר שמווסת את מצב הרוח ולו השפעה גדולה על אופן החשיבה שלנו ועל איכות הזיכרון. על מנת להגביר את רמת הסרוטונין בגוף מומלץ לצרוך חומר הקרוי טריפטופאן המצוי בביצים, תפוחי אדמה, בשר, דגים, טופו, פחמימות מלאות לסוגיהן, חלב סויה, שיבולת שועל ועוד.

תבלינים ממריצים עושים פלאים

ישנם תבלינים וצמחי תבלין המכורים לכולנו דוגמת: ג'ינג'ר וקינמון, רוזמרין ונענע אשר בכוחם להמריץ ולפתוח את כלי הדם ומומלץ ביותר לשלבם בתפריט היומי.

אכילה פירות וירקות, סויה וביצים – מקור זמין וחשוב

אכילה דגים (במיוחד סרדינים), אגוזים,סויה, זרעים וביצים, כמו גם פירות וירקות יבטיחו לגוף שלל מינרלים וויטמינים אשר יתרמו לתפקוד תקין של המוח.

_______________

חגית זהבי

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות