בריאות

אז מה המשותף לתינוקות פגים ולקנגורו?

בפגיית המרכז הרפואי פדה-פוריה ציינו את חודש אתגר הקנגורו – מגע עור לעור עם ההורה שהוכח כמסייע להתפתחות הקונטיבית והפיזית של הפג

בפגיית המרכז הרפואי פדה-פוריה מציינים החודש את אתגר הקנגורו במטרה להעלות את מודעות ההורים והצוות המטפל לחשיבות השיטה. שיטת הקנגורו שמה דגש על טיפול במגע עור אל עור מוקדם, רציף ומתמשך בין התינוק להוריו. לפי שיטה זו, התינוק מונח על בית החזה של ההורה כמו גור קנגורו בכיס אמו.

אורלי בנור, אחות אחראית בפגיה ומומחית קלינית בפגים: "מגע עור לעור בשיטת הקנגורו יעיל כטיפול בפגים ובתינוקות שנולדו במשקל לידה נמוך, השיטה הוכחה במחקרים רבים כבעלת השפעה חיובית ויתרונות רבים, התורמים להתפתחות הקוגנטיבית והפיזית של הפגים. השיטה מסייעת ליציבות הבריאותית של התינוק ומעודדת מעבר מהזנה בזונדה להנקה ואת ביסוס וייצור החלב אצל האם. מעבר לכך, השיטה תורמת להפחתת חרדות ודיכאון ומחזקת את הקשר החשוב בין התינוק להורה. בפגיה שלנו יש צוות קנגורו שפועל להדרכת הצוותים וההורים, מקבל הכשרה בידע העדכני ביותר הקיים, ומעודד את ההורים למען המטרה החשובה".

מעקב של שעות קנגורו בקרב פגים

ד"ר טטיאנה סמולקין, מנהלת מח' ילודים וטיפול נמרץ בילוד: "מאז ומעולם ידוע שאין כמו תינוק בחיק הוריו. המגע של עור בעור משפר את בריאותו של הפג ויוצר קשר פיזי ורגשי חזק בין ההורה לתינוק".

ולנטינה קורמש, אחות בכירה בפגיה ורכזת תחום הקנגורו: "חשוב לנו שההורים ידעו שהם שותפים מלאים בטיפול בתינוק ויש להם תפקיד השמור רק להם בהענקת המגע שתינוקם כל כך זקוק לו. כאשר מתקבל בפגיה שלנו תינוק שנולד מתחת ל-34 שבועות אנחנו מבצעים מעקב של שעות קנגורו, ההורים מקבלים הדרכה מצוות הקנגורו והם הופכים להיות חלק משמעותי בהליך הטיפול".

מרים מטוס ממושב קשת (רמת הגולן) שילדה פג, במשקל 2.220 ק"ג, סיפרה: "קיבלתי הדרכה מיועצת הנקה על ההשפעה של שיטת הקנגורו על תפוקת החלב והתוצאה הגיעה, זכיתי ברגעים קסומים כשהוא מונח עליי ואני שומרת לו על חום הגוף, הרגשתי את החיבור והקשר שנוצר ומתחזק בכל יום".

מראם ורידאן סיתאוי ממג'אר, שהפכו הורים בפעם הראשונה לתאומות, במשקל 2.100 ק"ג, ו- 2.500 ק"ג: "חששנו בגלל המשקל הנמוך והסיטואציה החדשה והלא מוכרת, אבל מהרגע ששמו אותן עלינו הרגשנו שאנחנו עוזרים להן להתחזק". מראם מוסיפה: "בכל פעם ששמו אותן עליי הרגשתי התכווצויות בכל הגוף זו הרגשה שאי אפשר לתאר במילים".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות