אוכל

כרוב, אבל בסטייל: מה הופך את הקייל לסופר פוד?

אם גם לכם חשוב לשפר את תפריט התזונה ולאכול מאכלים פשוטים ובריאים, כדאי שתעשו היכרות קרובה עם הירק הכי בריא שיש – קייל (Kale), כרוב העל

כמה נפלא לגלות שבעולם הזה (ובעצם בכל סופר הקרוב לביתכם) נמצא כרוב בעל תכונות נדירות, סופר פוד אמיתי, "כרוב על" שבכוחו לעשות קסמים בגופנו והוא בעל תכונות בריאותיות מופלאות. החל מיכולתו להגן מפני סרטן, למנוע מחלות לב ועד לשמירה על בריאות העיניים. קייל הוא כרוב שחור ולו עלים ירקרקים וגדולים, הוא שייך למשפחת המצליבים ובארץ תוכלו למצוא שלושה סוגים של כרוב העל הטעים: מסולסלים, סגולים ורחבים.

מה הופך כרוב לסופר פוד? קייל הוא מגה כרוב הגדוש בשלל יתרונות בריאותיים ונוגדי חמצון והוא מכיל סיבים תזונתיים, לפניכם הרשימה המלאה:

שמירה על בריאות העיניים

בקייל יש לוטאין וזאנקסטין – שני נוגדי חמצון אשר תורמים לבריאות העין ולתקינותה של הראייה. הם מגנים מפני קרינה ומפני נזקי החמצון. הקייל מהווה גם מקור לחומצה אלפא ליפואית שמחדשת נוגדי חמצון כמו ויטמין C וגלוטטיון.

סיבים תזונתיים

בקייל תמצאו סיבים תזונתיים אשר תורמים להפחתת רמת הכולסטרול בדם ולהפחתת הסיכון לחלות במחלות לב.

מינרלים וויטמינים

בסופר פוד הנפלא הזה תמצאו כמות משמעותית של ויטמינים החיוניים לגוף וביניהם ויטמין c – שהגוף לא יכול לייצר בעצמו בכמות מספקת – 75 גרם קייל לגברים ו-63 גרם קייל לנשים בק"ג קייל, מספקים את הצריכה היומית המומלצת של ויטמין C. כמו כן, בקייל תמצאו כמות גבוהה של מינרלים חשובים דוגמת ברזל, אבץ חומצה פולית ומגנזיום.

חומרים אנטי סרטניים

מחקרים גילו כי צריכה יומית קבועה של קייל תפחית את הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס ובסרטן השד. כמו כן ניתן למצוא בכרוב העל חומרים העונים לשם גלוקוזינולטים ולהם השפעה אנטי סרטנית חזקה.

איך יודעים לבחור קייל טרי וכיצד לאחסנו?

כדי לבחור קייל טעים וטרי יש להביט בו היטב ולבחור בזה בעל העלים הזקופים והירוקים. על מנת לשמור עליו טרי, חשוב לאחסנו בתנאי קירור ובשקית אטומה ויש לשטוף אותו אך ורק בטרם האכילה ובסמוך לה.
ועיצה לסיום, ויטמין c לא שורד בחום ולכן מומלץ לאכול את הקייל דווקא במצבו הטרי.

אז למה אתם מחכים, גשו לירקן הקרוב לביתכם ורכשו לכם מזון על טרי וסופר בריא.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות