בריאות

לראשונה מזה 3 חודשים: יישוב אדום לפי תוכנית הרמזור

בבנימינה – גבעת עדה ישנם 125 מאומתים, מודיעין הוגדרה צהובה. מנכ"ל משרד הבריאות: לא טעינו כשלא הטלנו סגר על בנימינה

בנימינה הוגדרה הבוקר (ה', 24.6) כאדומה, לפי תוכנית הרמזור של משרד הבריאות. זאת עקב העלייה בהדבקה בשטחה בימים האחרונים. מאז סוף חודש מרץ לא הוגדר יישוב בארץ כ"אדום". מודיעין מכבים רעות, שגם בה נמצאו מקרי הידבקות חדשים, הוגדרה כצהובה. יחד עם זאת, להגדרה אין כל ערך מהותי מלבד הציון המספרי מכיוון שתוכנית הרמזור כבר אינה פעילה.

לפי נתוני משרד הבריאות, היום נמצאים בבנימינה – גבעת עדה 125 מאומתים ו-1107 מבודדים. היום, מחר, במוצ"ש וביום א' תגיע ניידת לבדיקת קורונה לאולם הכדורסל בבנימינה. במודיעין כעת 60 חולים פעילים. בשתי הרשויות המקומיות מיוחסות ההתפרצויות לתושבים שחזרו מחו"ל וההדבקות הגיעו לבתי הספר בהן רוב התלמידים טרם חוסנו.

אתמול נמצאו 138 מקרים חדשים של מאומתים, מתוך כ-43 אלף בדיקות, ומספר החולים הפעילים בארץ עלה ל-680, ובהם 26 במצב קשה ו-18 מונשמים. בבתי החולים מאושפזים 48 חולים כש-77% מהם אינם מחוסנים, וביניהם ילדים שטרם הגיעו לגיל חיסון.

מנכ"ל משרד הבריאות חזי לוי אמר הבוקר בראיון ל"הזירה השבועית" כי "לא טעינו שלא הטלנו סגר על בנימינה ומודיעין. התנאים שונים כעת מאשר בגל הקודם, 65% מהאוכלוסיה מחוסנים. אנחנו כבר לא במצב של התפרצויות רק בבנימינה ומודיעין אלא בכל הארץ. ננקוט בצעדים שידבירו את האירוע לפני שלא נוכל לשלוט עליו. נחכה עוד יום-יומיים ונראה אם מדובר במגמה ואז נחזיר את חובת המסכות בחללים סגורים".

אתמול חתם לוי על תיקון לצו בריאות העם לפיו ניתן להטיל קנס בגובה של עד 5,000 שקלים להורים שילדיהם (עד גיל 12) יפרו את תנאי הבידוד. כמו כן הורה המנכ"ל כי יש לעטות מסכה בשדה תעופה בינלאומי, מעברי גבול ובכל מקום שניתן בו טיפול רפואי.

ראש הממשלה נפתלי בנט הגדיר את ההדבקות הנוכחיות בזן הדלתא של נגיף הקורונה כ"התפרצות מחודשת". "הזן הזה מדבק מהר יותר לאין ערוך מהזן שהכרנו, זן הקורונה המקורי. עוד תכונה של זן הדלתא – הוא מדביק גם אנשים מחוסנים. גם אנשים שהתחסנו בחיסון 'פייזר',׳מצאנו שחלקם נדבקו. אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק.

"ראינו במדינות אחרות, למשל בריטניה, עלייה משמעותית באשפוזי ילדים. לכן, לאור הנתונים הראשוניים האלה, ואני אומר המידע כרגע מאוד מאוד ראשוני, קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו היא לקטוע אותה, לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהאש עוד קטנה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות