אוכל

לעצור את העצירות: הפירות והירקות שיסדרו לכם את מערכת העיכול

לא צריך כדורים משלשלים או שמנים מיוחדים כדי לטפל בבעיית העצירות. הכירו את הפתרונות הזמינים, הזולים, הבריאים ובעיקר היעילים שמחוללים פלאות במערכת העיכול

לפני שרצים להוציא הון על כדורים, שמנים, תכשירים ותרופות נגד עצירות, כדאי לדעת שפתרון טבעי ופשוט נמצא ממש מתחת ליד, ולכל הפחות אצל הירקן הסמוך למקום מגוריכם. סלק, אננס, תירס וקיווי יכולים לשנות את החיים, פשוטו כמשמעו, לאנשים הסובלים מעצירות.

כמה מילים על תופעת העצירות

תדירות תקינה של יציאות היא בין שתיים־שלוש יציאות ביום עד ליציאה אחת פעם בכמה ימים. המושג ״עצירות״ מעיד על שינוי בהרגלי היציאות: מרקם קשה, יציאה הדורשת מאמץ רב ושונה מהרגיל, ירידה בתדירות היציאות לפחות משלוש פעמים בשבוע ועוד. עצירות מוגדרת "כרונית" כאשר היא מופיעה לפחות ב־25% מהזמן במשך שלושה חודשים.

אז מה עושים ואיזה פירות וירקות מומלץ לאכול על מנת למנוע ולהקל על תופעת העצירות:

אננס

מדובר באחד מן הפירות הטעימים ביותר שקיימים, והוא מגיע גם עם בונוס נוסף ובריא: באננס יש אנזים העונה לשם ברומלין אשר לוקח חלק פעיל בתהליך פירוק החלבונים בגוף.

תירס

תירס הוא דגן טעים במיוחד ומלא בסיבים תזונתיים. קליפת גרגירי התירס עשויה מתאית שהינו סוג של סיב תזונתי שלא מתעכל בגוף ולכן עובר במערכת העיכול בקלות, "דוחף" קדימה את פסולת המעי שאמורה לצאת בדרך הטבע ובכך עוזר להסדרת היציאות.

סלק

סלק עשיר מאוד בסיבים תזונתיים ויש בו אנזים בשם בטאין, אשר מזרז את פעילות מערכת העיכול.

קיווי

קיווי מכיל ויטמינים רבים ונחשב ל״מזון על״. לעניינינו, הוא מצויין למניעת עצירויות בשל הסיבים התזונתיים שבו ומפני שמכיל אנזימים בשם אקטינידין המסייע בעיכול חלבונים, ואנזימים נוסף – קיווילין – אשר תורם לפעילות תקינה של הריריות במעיים.

שזיפים

בשזיפים יש פיטוכימיקל בשם איסטין הנחשב כחומר משלשל אשר מגביר את תנועת המעיים ומהווה פתרון מצוין במקרה של עצירות.

לסיכום, מדהים לגלות עד כמה קל לטפל בבעיות שונות בדרך טבעית ובעיקר כמה זמינה, טעימה ובריאה הדרך.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות