בריאות

5,000 שקלים קנס להורים שילדם יפר בידוד; בנימינה הוגדרה "כתומה"

מנכ"ל משרד הבריאות הורה להגביר את האכיפה על הבידודים. לראשונה מאז אפריל הוגדר יישוב בארץ ככתום, במועצת בנימינה – גבעת עדה 110 מאומתים ומעל אלף מבודדים בעקבות התפרצות הווריאנט ההודי בקרב תלמידים

המועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה הוכרזה הבוקר (ד', 23.6) "כתומה" לפי תכנית הרמזור של משרד הבריאות. בבנימינה – גבעת עדה ישנם כעת 108 חולים פעילים ו-1065 מבודדים. 64 מהמאובחנים הם תלמידים שנדבקו במסגרות החינוך ו-14 חולים חזרו מחו"ל לאחרונה. שיעור הבדיקות החיוביות במועצה גבוה יחסית ועומד על 4%.

מודיעין מכבים רעות הוגדרה "צהובה" ברמזור, עם 60 חולים פעילים. יתר היישובים בארץ נותרו ירוקים.

אתמול נמצאו 110 חולים מאומתים חדשים, מתוך יותר מ-45 אלף בדיקות שנערכו. מבין החולים, 26 במצב קשה ו-18 מונשמים.

בעקבות העלייה בתחלואת קורונה וההתפרצויות האחרונות במקומות שונים בארץ , מנכ"ל משרד הבריאות פרופ חזי לוי חתם על תיקון לצו בריאות העם, לפיו ניתן להטיל קנס בגובה 5,000 שקלים על הורים שילדיהם (עד גיל 12) הפרו בידוד.

כמו כן, הורה המנכ"ל כי יש לעטות מסכה בשדה תעופה בינלאומי, מעברי גבול ובכל מקום שניתן בו טיפול רפואי.

ראש הממשלה בנט: "זו התפרצות חדשה של קורונה, המטרה לקטוע את ההדבקה"

ראש הממשלה נפתלי בנט ערך אתמול סיור בנמל התעופה בן גוריון והודיע על הגדלת מספר עמדות הבידוק במקום מ-30 ל-70, כדי לצמצם את התורים לבדיקות. בנט הבהיר כי "100% מהאנשים שנכנסים למדינת ישראל יעברו בדיקת PCR".

עוד אמר ראש הממשלה: "זן הדלתא, כרגע מתפשט באופן מואץ ברחבי העולם, בהרבה מאוד מדינות, עם קצב הדבקה הרבה יותר גבוה ממה שהכרנו. הוא מדבק בערך בהיקף של 50% יותר, ולצערי אנחנו רואים גם תחילת התפשטות בתוך מדינת ישראל, כולל הדבקות בקהילה כשאנחנו לא תמיד יודעים לאתר את המקור.

ראש הממשלה נפתלי בנט בנתב"ג. צילום: חיים צח, לע"מ

"הזן הזה מדבק מהר יותר לאין ערוך מהזן שהכרנו, זן הקורונה המקורי. עוד תכונה של זן הדלתא – הוא מדביק גם אנשים מחוסנים. גם אנשים שהתחסנו בחיסון 'פייזר',׳מצאנו שחלקם נדבקו. אנחנו יודעים שיש עדיין אפקט לחיסון, אפקט משמעותי, אבל עדיין אפשר להתחסן וגם להידבק.

"ראינו במדינות אחרות, למשל בריטניה, עלייה משמעותית באשפוזי ילדים. לכן, לאור הנתונים הראשוניים האלה, ואני אומר המידע כרגע מאוד מאוד ראשוני, קיבלנו החלטה ראשונית להתייחס לזה כאל התפרצות חדשה, והמטרה שלנו היא לקטוע אותה, לקחת דלי מים ולשפוך על האש כשהאש עוד קטנה".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות