איכות חיים

"הצפיפות במחלקות בית החולים מקשה על החלמת מטופלים"

גם במרכז לבריאות הנפש מזור בעכו מתלוננים על תנאי מחייה קשים, המקשים על ההחלמה

"תנאי המחייה והצפיפות במחלקות בית החולים מהווים מכשול להחלמת מטופלים". כך אמרה מנהלת המרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור בעכו, ד"ר קרן גינת, בעת שאירחה את ח"כ אופיר כץ (הליכוד), ששימש עד לאחרונה כיו"ר ועדת המשנה של ועדת הכספים בכנסת לצמצום הפערים במתן שירותי הרפואה בין הפריפריה לבין המרכז.

מנהלת המרכז הרפואי ד"ר קרן גינת , אל"מ במיל', לשעבר ראש החטיבה לבריאות הנפש בצה"ל, הזמינה את ח"כ כץ לביקור בביה"ח על מנת שזה יוכל להתרשם מקרוב על הקשיים עימם נאלץ המרכז הרפואי מזור להתמודד בכדי להמשיך ולהתפתח ולהעניק למטופלים סביבה פיזית תומכת החלמה.

המרכז לבריאות הנפש מזור משרת את אוכלוסיית הצפון מקרית שמונה ומטולה בצפון ,עד הקריות בדרום ועפולה במזרח, אוכלוסייה המונה 1.2 מיליון איש מכל המגזרים של האוכלוסייה הישראלית.

במהלך הביקור, שכלל גם סיור במחלקות שונות ושבו נטלו חלק גם סגנית מנהלת בית החוליםח ד"ר לורה שרוני , המנהל האדמיניסטרטיבי בביה"ח אייב צוקרמן ומנהלת הסיעוד והאחות הראשית איה ארבל , התרשם ח"כ כץ מכך שלמרות שהצוות עובד בסטנדרטים הגבוהים ביותר של מקצועיות, אנושיות, אמפטיה, מקוריות ויצירתיות – תנאי הצפיפות והמחסור התמידי בידיים עובדות מהווים מכשול בפני תהליך החלמה כפי שבבית החולים רוצים לראות.

ד"ר גינת וסגניתה ד"ר שרוני הדגישו בדבריהן כי למרות הצפיפות וחוסר האפשרות להרחיב ולשדרג מחלקות בגלל אילוצים תקציביים ובירוקרטיים, בית החולים מקיים פרויקטים פורצי דרך רבים כגון עיצוב תומך החלמה, מתן אוטונומיה למטופלים, פרויקטים של ליווי אישי ,יצירת גשר לקהילה, טיפולים חדשניים לטיפול בדיכאון ופסיכוזה ועוד. הצלחתם של הטיפולים נזקפת לזכותם של הצוותים הרפואיים והעובדים העושים את עבודתם במקצועיות ובמסירות רבה. בביקור הוצגו בפני ח"כ אופיר כץ גם המצב הסטטורי של ביה"ח והחלופות המועלות להעתקת פעילותו או להתכנסות בשטח קטן יותר במיקום שבו הוא פועל כיום.

ח"כ אופיר כץ הבטיח לסייע למרכז הרפואי לבריאות הנפש מזור ככל שיהיה ביכולתו במהלך עבודתו הפרלמנטרית בוועדות הכנסת ושיבח את הצוותים הרפואיים ועובדי ביה"ח על עבודתם המסורה גם בתנאים הלא פשוטים כפי שהוצגו בפניו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות