בריאות

על רקע ההדבקות משבים מחו"ל: הקלות בכניסה לארץ

עשרות תלמידים נדבקו ומאות נכנסו לבידוד ברחבי הארץ בשל הדבקות מתושבים שחזרו מחו"ל, אבל שרת הפנים איילת שקד הורתה על הקלות נרחבות בכניסה ויציאה מהארץ

מספר המאומתים שנדבקו בווירוס הקורונה במועצה המקומית בנימינה – גבעת עדה עומד על 83, רובם תלמידי שכבות ז' ו-ח' מבית הספר התיכון "כרמים". מספר המבודדים הוא 654. כך פרסמה המועצה המקומית היום (ב', 21.6).

היום נערכות בדיקות בכל בתי הספר במושבות ולקראת הצהריים ועד שעות הערב ניידת דיגום תוצב באולם הכדורסל בבנימינה לטובת הציבור הרחב. כמו כן, ניידות משטרה יסיירו ברחבי המושבות ויאכפו את נושא הבידודים.

רוב ההדבקות, הן בבנימינה והן בבתי ספר במודיעין ובעמק הירדן, מקורם בנוסעים ששבו מחו"ל. ראש הממשלה נפתלי בנט הורה להגביר את האכיפה בנמל התעופה בן גוריון, לצד הגדלה ניכרת של מספר עמדות הבדיקה במקום. במקביל, הורתה שרת הפנים איילת שקד על מתן הקלות נרחבות בכניסת זרים מחוסנים לארץ החל מ-1.7. זר שאינו מחוסן יצטרך לשהות בבידוד של 10-14 ימים.

אזרחי ישראל רשאים לטוס לכל מדינה ולחזור מכל מדינה, למעט המדינות "השחורות" בהן רמת התחלואה גבוהה: הודו, רוסיה, מקסיקו, ברזיל, דרום אפריקה וארגנטינה. עבור טיסה אליהן ומהן הוקמה ועדת חריגים.

"משפחות רבות יטוסו לבלות בחו"ל, ובשובן יצטרכו לגלות אחריות ולפעול בהתאם להנחיות", אמרה השרה שקד. "ההתפרצויות האחרונות קרו בגלל חזרה לארץ של בני משפחה שטרם התחסנו ולא שמרו על בידוד. אני מבקשת מאזרחי ישראל – זה בידיים שלנו. אנא קיימו את הוראת הבידוד למי שאינו מחוסן כדי שנצליח לשמור על יכולת הכניסה והיציאה מהארץ".

ההדבקות הנוכחית בקורונה לא מצדיקה לחזור ולעטות מסכות

על רקע העלייה במספר הנדבקים בנגיף הקורונה בישראל אומר סגן מנכ"ל בית החולים אסותא אשדוד, פרופ' עמית אסא: "בעת הזו, אין צורך לחזור לנוהל עטיית מסכות באופן גורף, עם זאת, ראוי שכל אדם שאינו חש בטוב יעטה מסכה. בנוסף, במקביל לעליה בתנועת המטוסים הנוחתים בישראל, יש להתאים את המענה באופן דחוף. הנהלים שנקבעו עבור החוזרים ארצה, נכונים, אך במבחן התוצאה, מיושמים בחלקם.
בעת הזו, הפתרון הטוב והזמין ביותר, במקביל להתאמת המענה בנתב״ג, הוא עידוד והגברת קצב חיסון האוכלוסיה , הן מבוגרים והן ילדים מגיל 12 ומעלה שטרם חוסנו"

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות