אוכל

לא לטבעונים בלבד: 6 מקורות לחלבון מן הצומח

החלבון הכרחי לבניית התאים בגוף, הוא אחד מאבות המזון ונמצא בעיקר בבשר, ביצים ומזון מן החי. אם בחרתם בתזונה טבעונית עליכם להכיר את המזונות הצמחיים העשירים בחלבון

הגוף משתמש ב-20 אבני בניין הנקראות חומצות אמינו על מנת לבנות חלבון והוא מהווה את אחד המרכיבים החשובים ביותר בתזונה. תשע מהן הגוף אינו יכול לסנתז או לייצר בעצמו, ועל כן יש לצרוך אותן מן החוץ – כלומר דרך התזונה. תזונה עשירה בחלבון מכילה למעשה את חומצות האמינו הדרושות לגוף האדם כדי להפיק ממנו את החלבון הדרוש לתהליך התחדשות התאים.

לכמה חלבון אנחנו באמת זקוקים? 

קיימות לא מעט גישות ודעות לגבי כמות החלבון הדרושה ביום. רוב ארגוני התזונה הרשמיים ממליצים על צריכת חלבון יומית צנועה של 0.8 גרם חלבון לכל קילו משקל גוף.

טופו – חלבון איכותי

מדובר בתחליף בשר עבור הצמחונים והטבעונים שבינינו. טופו מורכב מפולי סויה העשירים בחלבון איכותי ומכילים את כל חומצות האמינו החיוניות עבור גופנו. כמו כן הוא עשיר בסיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים דוגמת ברזל, סידן, אבץ, מגנזיום, אשלגן ויטמינים מקבוצת B. בחצי חבילה של טופו גולמי (כ-150 גרם) תמצאו 14 גרם חלבון מלא.

קשיו – אחוזי חלבון גבוהים

אולי תופתעו לגלות אבל הקשיו הוא האגוז המכיל פחות קלוריות ממרבית חבריו האגוזים, אך ללא ספק טעים לא פחות מהם. הוא עשיר במינרלים כמו מגנזיום, זרחן, אבץ, סידן, ברזל ואשלגן, וגם רמת חלבון גבוהה.

טחינה

טחינה היא ללא ספק מקור נפלא לחלבון וזרעוני השומשום מכילים כ-20% יותר חלבון בהשוואה לאחרים. הטחינה מכילה סיבים תזונתיים, אומגה 3 ואומגה 6, ויטמין B1, B2, חומצה פולית, המון סידן, ויטמין C, מגנזיום וויטמין A.

אפונה – כל 9 חומצות האמינו

האפונה היא צמח ממשפחת הקטניות, בעלת זרעים עגולים וירוקים הגדלים בתרמיל והיא מהווה ללא ספק פתרון נפלא לחלבון. היא עשירה בכל 9 חומצות האמינו הנחוצות וב-100 גרם של אפונה קפואה או טרייה יש את אותה כמות חלבון כמו בביצה.

שקדים

שקדים עמוסים בנוגדי חמצון וניתן למצוא את ריכוזם הגבוה ביותר דווקא בקליפה, כמו כן הם בעלי כמות החלבון הרבה ביותר במשפחת האגוזים.

פיסטוקים

פיסטוקים מכילים כמות יחסית נמוכה של קלוריות ובכל 100 גרם פיסטוק יש כ-21 גרם חלבון. בפיסטוקים תמצאו גם שלל חומצות אמינו חשובות.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות