בריאות

קורונת התלמידים: הידבקויות במודיעין, בנימינה ועמק הירדן, בתי ספר נסגרו

מאות תלמידים התחילו את החופש הגדול מוקדם מהרגיל בשל הדבקות בבתי ספר. מקור ההדבקות: תושבים שחזרו מחו"ל

אחרי ההדבקות בבנימינה ובמודיעין, הקורונה הגיעה גם לעמק הירדן. הלימודים בבית הספר היסודי "מול גלעד" בקיבוץ אשדות יעקב שבעמק הירדן, שבו לומדים כ-400 תלמידים, בוטלו בעקבות הדבקה בקורונה של תלמידים שנדבקו מאביהם.

האב, תושב קיבוץ אשדות יעקב, קיבל את החיסון כנגד הקורונה, ובכל זאת עם שובו מדובאי אובחן כחיובי לנגיף. לפני הטיסה חזרה לישראל ביצע בדיקה כנדרש ויצא שלילי, אך עם חזרתו לקיבוץ פיתח תסמינים וביום שישי אומת כחולה קורונה.

מהמועצה האזורית עמק הירדן נמסר כי חוגים ופעילויות בחינוך הלא פורמלי, שבהם השתתפו הנדבקים, יבוטלו גם כן. במועצה הדגישו כי האב נהג על פי כל הכללים הנדרשים עם שובו מדובאי וכי מתקיימת פעילות להבאת מערך בדיקות לתושבים.

בבתי הספר בבנימינה וגבעת עדה חזרו התלמידים והמורים לעטות מסכות. זאת לאחר ש-45 תלמידים מבית הספר כרמים נמצאו חיוביים לנגיף. ממשרד הבריאות נמסר כי מקור ההתפרצות עדיין בבדיקה, אולם קיים קשר למשפחה שחזרה לאחרונה מחו"ל. הדגימות נשלחו לריצוף באמצעות המערך הלאומי לריצוף גנומי וקיים חשד ראשוני שמדובר בווראינט ההודי.

בכיר במשרד הבריאות אמר לכאן חדשות: "אני מודאג מהתפרצות התחלואה בבנימינה ובמודיעין, לנוכח האפשרות שהזן ההודי מעורב בה. בהתפרצות בבנימינה 90% מהילדים שהתגלו היו בתחילה סימפטומטיים – דבר חריג. כ-35% מתושבי ישראל עדיין לא מוגנים מקורונה".

בשטח בית הספר כרמים פועלת היום ניידת דיגום, והציבור מוזמן להגיע ולהיבדק באופן חופשי, ללא הפנייה.

גם במודיעין ומכבים – רעות חזרו לעטות מסכות בשטח בתי הספר, לאחר ש-11 תלמידים בבית הספר אסיף במודיעין נדבקו בנגיף.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות