בריאות

התרופה אזלה בבית החולים, הרופאה קנתה אותה לחולה

בשל המצוקה הכלכלית בה נתונים בתי החולים הציבוריים, אזלה תרופה לאפילפסיה שחיונית עבור מטופל. ד״ר טל בן אוליאל, רופאה בכירה במחלקה לנוירולוגיה בהדסה עין כרם, קנתה אותה בכספה

בצוק העיתים בו חברות התרופות עצרו את אספקת התרופות, כולל תרופות חיוניות לבתי החולים הציבוריים – כולל הדסה, ונשקפת סכנה ממשית לחייהם של המטופלים, בחרה ד״ר בן אוליאל מהדסה עין כרם לעשות מעשה.

כשהבינה שמצבו של החולה שלה במחלקה הינו קשה ותרופתו אזלה במלאי של בית החולים – ולא ניתן היה לחדשה בשל חובות לספקים, היא ניגשה לסופר-פארם ורכשה בכספה תרופה חיונית נגד אפילפסיה ממנה סובל החולה – אוספולוט (סולתיאם), שאלמלא קבלתה היה נכנס להתקף חריף ולסכנת חיים מיידית.

״החולה שלנו במצב לא פשוט, מאושפז זמן רב וסובל מאפילפסיה״, סיפרה הרופאה בטקס. ״כשהבנתי מצוות בית המרקחת בהדסה שלא נוכל לספק לו עוד את התרופה ששומרת על חייו – הרגשתי שזה לא יכול לקרות בשום אופן. אנו עוקבים אחר החולים שלנו גם כשאנחנו הולכים הביתה, ולא הייתי מסוגלת לצאת ולעבור את השישיבת במעקב אחר המדדים שלו, שילכו ויתדרדרו בוודאות ללא התרופה״.

עוד בנושא

במחאה: בתי החולים הציבוריים החרימו טקס הוקרה במעמד ראש הממשלה ושר הבריאות היוצאים

"חיזוק הרפואה הפנימית – צו השעה של הממשלה החדשה"

״אני מאוד מתרגשת ומודה על ההוקרה אבל לא מרגישה שעשיתי משהו יוצא דופן אלא צעד טבעי ונדרש בהתאם למצב הקשה של החולה, וכולי תקווה שהמדינה תעביר את הכספים שאנו – בתי החולים הציבוריים חייבים לספקים כדי למנוע כאלה מקרים קשים״.

מנכ"ל בית החולים, פרופ׳ זאב רוטשטיין, הגיש לד״ר בן אוליאל את תעודת ההוקרה יחד עם ח״כ עידית סילמן, יו״ר וועדת הבריאות של הכנסת ויו״ר הקואליציה. ״כשחברת התרופות סירבה לספק לנו תרופות, תרופות שזכותו המלאה של החולה לקבל כמטופל בבית החולים, הגשמת במעשייך את שבועת הרופא וגילית את פניה היפות של הרפואה, בנתינה שהיא הרבה מעבר לתפקיד״, אמר. ״המקרה מצביע על שפל כלכלי נוראי בו נמצאים בתי החולים הציבוריים, שבשל מצבם אפילו לא יכולים לרכוש תרופות. הבקשה שלנו ממקבלי ההחלטות במדינה היא שיתנו לנו לעשות את מה שאנחנו הכי טובים בו וזה להציל ולרפא חולים, לשם כך רק תנו לנו את הכלים הדרושים״.

ח״כ עידית סילמן אמרה לרופאה: "פעולתך היא פעולה של חסד וחמלה גדולה ואני יודעת שכאלו הם רופאי מדינת ישראל. יש לנו הזדמנות לדאוג לעולם הבריאות, לרופאים ולבתי החולים שלנו וכך נעשה״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות