אוכל

הכוכב האמיתי של הקיץ

משביע, מרווה, מפוצץ בוויטמינים ובנוגדי חמצון, אפילו בקליפה שלו יש ערכים תזונתיים – והוא גם ממש טעים. האבטיח, קווים לדמותו הבריאותית

אבטיח הוא ללא ספק הכוכב של הקיץ. מדובר בפרי עסיסי, מתוק וטעים, עשיר בויטמינים, נוגדי חמצון ובאינספור סגולות בריאותיות שיעשו לכם רק טוב. מקורו של האבטיח בזני בר ממרכז אפריקה, אשר בויתו והושבחו עם השנים. לפניכם רשימת של סיבות פשוט מעולות לאכול אבטיח בימות הקיץ הלוהטים.

מלא בויטמינים ונוגדי חמצון

באבטיח יש כמויות יפות של אשלגן, מגנזיום וסידן. הוא עשיר בויטמין A, ויטמין C ויטמין B ובליקופן (נוגד חמצון רב עוצמה האחראי על הגוון האדום שבפירות ובירקות ועשוי לעזור בהורדת כולסטרול, במניעת סרטן ובהורדת לחץ דם גבוה).

גם משביע וגם מרווה

אבטיח עשוי מ-92% אחוזי מים ועצם אכילתו מכניסה לגוף נוזלים, דבר המסייע במניעת התייבשות וביצירת תחושה של שובע וזאת מבלי לצרוך קלוריות רבות. בנוסף, ולא פחות חשוב –  אבטיח מכיל כמות סיבים נאה המסייעים בשיפור תהליכי העיכול ובשחרור עצירות.

כמה טוב יש בקליפה ובגרעינים

בגרעיני האבטיח יש ברזל, חומצה פולית ומגנזיום ובקליפת האבטיח תמצאו חומצת אמינו סיטרולין (citrulline) שבגוף הופכת לארגינין (arginine). בכוחה לשפר את בריאות הלב, לחזק את המערכת החיסונית ואף להעצים את התפקוד המיני.

איך לבחור אבטיח מתוק וטעים ולאחסן אותו בצורה הנכונה?

חשוב שאבטיח יהיה מבריק ובעל כתמים בהירים-צהובים (המעידים על המקום בו נח על האדמה). בחרו אבטיח קשה שאם תדפקו עליו הוא יחזיר הד.

את האבטיח יש לאחסן בשלמותו או בחתיכות גדולות בקירור, עטוף בניילון נצמד וזאת על מנת לשמור על טריותו. ומתי האבטיח בשיאו ? בראשית חודש יולי.

איך לאכול אבטיח? כן, יש דרך כזו!

אבטיח הוא פרי טעים במיוחד, ולא במקרה. יש בו לא מעט סוכר ומדד גליקמי גבוה – הוא משפיע בצורה חדה על רמות הסוכר בדם אחרי האכילה. ולכן, הדרך הנכונה לאכול אבטיח היא להוריד את קצב עליית הסוכר בגוף ולאוכלו בצירוף שומן או חלבון, הגורמים לספיגה איטית יותר של הסוכר הטבעי. (למשל עם גבינה בולגרית). מומלץ לאכול אבטיח על בטן ריקה ורק כעבור ארבע שעות מתום ארוחה שהכילה פחמימות וחלבונים.

אז כמה אבטיח מומלץ לאכול?

בתפריט מאוזן מומלץ לאכול כוס אחת מלאה באבטיח.

הקפידו בקיץ הקרוב להיות בריאים, ולהתפנק על אבטיח.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות