בריאות

"חיזוק הרפואה הפנימית – צו השעה של הממשלה החדשה"

יו"ר האיגוד לרפואה פנימית פנה לראש הממשלה ושרי האוצר והבריאות החדשים כדי שיסייעו למחלקות הפנימיות להתאושש אחרי שנת הקורונה

ראש הממשלה החדש נפתלי בנט, ראש הממשלה החלופי ושר החוץ יאיר לפיד, שר האוצר אביגדור ליברמן ושר הבריאות ניצן הורביץ קיבלו אתמול את מכתבו של פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, הכותב להם כי אין להם בפועל ימי חסד, כדי להתחיל לפעול לשיקום מיידי של הרפואה הפנימית בישראל, אחרי שנת הקורונה.

המכתב שוגר לאור מצב המחלקות, שאמנם מאוישות בצוותים מסורים ואיכותיים, ואמנם צוותיהן לא מאיימים עד כה בצעדי מחאה ובאמצעים "לשבירת הכלים", אך סובלים משחיקה קשה, ממצוקת כוח אדם ותשתיות, ומהלך רוח שעלול להביא למשבר קשה של עזיבת מומחים רבים את המחלקות.

פרופ' אליס קורא להם להושיב במיידי את אנשי המקצוע כדי לפעול ללא דיחוי ליישום מסקנות ה6עדה לשיפור הרפואה הפנימית, ועדת טור כספא ולהקצות לכך את המשאבים הנדרשים, ודאי לאור ההתחייבות כי תוך פחות מארבע שנים יאסרו אשפוזי מסדרונות.

בתחילת החודש החרימו שבעת בתי החולים הציבוריים בארץ את טקס ההוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות, שנערך בנוכחות ראש הממשלה, עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה. זאת במחאה על המשבר התקציבי אליו נקלעו במהלך הטיפול במגפת הקורונה, ובשל התעלמות המדינה מדרישתם לתקצוב הולם. במהלך שנת הקורונה פנו בתי החולים למשרד האוצר ולשר דאז, ישראל כ"ץ, לסייע להם ולהקצות למענם תקציבים. כסף, כאמור, לא יצא מזה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות