אוכל

שתישאר צעיר לנצח: המאכלים שישמרו עליכם משיני הזמן

נוגדי חמצון הן מילות הקסם הנוכחיות ובכוחם לעכב תהליכי הזדקנות בגוף האדם ולהותיר אתכם עם לחלוחית של נעורים. אז איפה הם מסתתרים?

כולנו חולמים להישאר צעירים לנצח. את הזמן אי אפשר לנצח, אך בהחלט ניתן לעכב את תהליך ההזדקנות וזאת באמצעות אכילת מאכלים נוגדי חמצון.

על רדיקלים חופשיים שמעתם?

רדיקלים חופשיים נוצרים בגוף כתוצאה מתהליך הנשימה הטבעי (בעיקר מחמצן) ולהם מספר תפקידים חשובים בתהליכים כימיים חיוניים בגוף. ואולם, רדיקלים חופשיים אמונים גם על נזקים המתרחשים בגופנו וגורמים לתהליך ההזדקנות. הבשורה הטובה היא שבכוחם של נוגדי חמצון להקטין את קצב תגובת החמצון לחומרים שונים הגורמים ליצירת הרדיקלים החופשיים.

אז מי אתם, נוגדי חמצון?
כשאומרים נוגדי חמצון (אנטיאוקסידנטים) מתכוונים לויטמינים ולמינרלים שתפקידם העיקרי בגוף לנטרל ולמנוע את הנזק שנגרם על ידי רדיקלים חופשיים. חומרים אורגניים שקיימים בשפע בירקות ובפירות אשר נמצאים אצל כולנו במקרר. ואולם, ישנם פירות וירקות בהם כמות גדולה במיוחד של נוגדי חמצון וחשוב מאוד להכירם:

ליקופן: הצבע האדום בפירות ובירקות

ליקופן אחראי על הצבע האדום, ובכוחו לשמור על תקינותה ובריאותה של העין, להפחית את הסיכון לחלות במחלות לב, להפחית את הסיכון לחלות בסרטן ועוד. ירקות ופירות אדומים גדושים בליקופן וביניהם עגבנייה, אשכולית אדומה, פלפל אדום, ובראש – אבטיח.

ויטמין C – נוגד חמצון חזק!

ויטמין c הוא נוגד חמצון חזק שמעכב את חמצון הכולסטרול ומסייע במניעת מחלות לב. חשוב לצרוך הרבה ממנו באמצעות פירות וירקות דוגמת תות שדה, גויאבה, ברוקולי, פירות הדר, קיווי ופלפל אדום.

בטא קרוטן

בטא קרוטן (Beta carotene) הוא חומר הצבע הטבעי המעניק לפירות וירקות את הצבע הכתום. בטא-קרוטן הופך בגופנו לויטמין A. אכילת מזונות עשירים בבטא-קרוטן מסייעת להקטנת הסיכון למחלות לב, הגברת תפקודה של המערכת החיסונית, מניעת סרטן ועוד. ירקות ופירות עשירים בבטא קרוטן הינם: פלפל אדום וירוק, גזר, בטטה, דלעת אפרסק, נקטרינה, מלון ועוד.

פוליפנולים – סגולות בריאותיות בשפע
מדובר באלפי חומצות מסוגים שונים המצויות במזונות צמחיים כמ תבלינים, פירות וצמחים. הן מגינות על הצמחים מפני זיהומים מזיקים ועוד, עוזרים למערכת החיסונית להילחם בחיידקים ובנגיפים שונים ותורמים למניעת היצרות של כלי הדם והן נוגדות דלקות. נמצא אותן בעיקר בסלק, ענבים שחורים, תות, תפוח, רימון, פירות יער ודובדבן.

לסיכום, אכילת ירקות ופירות בעלי כמות גדולה של נוגדי חמצון אולי לא תשאיר אתכם צעירים לנצח נצחים, אבל ללא ספק תיטב עם המערכת החיסונית שלכם, תאט את תהליך ההזדקנות ותהפוך אתכם לאנשים בריאים יותר ואולי אפילו שמחים יותר 🙂

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות