אוכל, איכות חיים

כל הסיבות הנכונות להכניס את השורש הזה לתפריט שלכם

שורש הג'ינגר מכיל מינרלים שווים, יעיל נגד רשימה ארוכה של צרות ומחולל פלאות בגוף. הכירו את ערכיו הבריאותיים

הג'ינג'ר, או בשמו העברי זנגביל, מכיל רכיבים אנטי פטרייתיים, אנטי דלקתיים, רכיבים מונעי בחילות ושיעול, מגנזיום, אשלגן, נתרן, אבץ, ברזל סידן וזוהי רק רשימה חלקית. שורש הג'ינג'ר נחשב לאחד המזונות הבריאים ביותר ובכוחו לטפל ברשימה אינסופית של בעיות. הוא ניתן לשימוש כמעט בכל צורה, החל מצורתו הגולמית, יבש, באבקה, כשמן או כמיץ.

טיפול בבחילות
הג'ינג'ר ידוע כתרופה טבעית מצוינת הפועלת היטב נגד בחילות והקאות. במחקר שנערך בשנת 2003 הוכנסה קבוצה של נבדקים אשר סבלו מבחילות למתקן מסתובב על מנת להגביר את תסמיני הבחילות. המחקר גילה כי בקרב הנבדקים שצרכו זנגביל, רמת הבחילות הייתה נמוכה משמעותית. צריכתו תהיה יעילה עד מאוד גם בקרב נשים בהריון הסובלות מבחילות בוקר וצריכה של 1.5 גרם של שורש זנגביל ביום תקל ותקטין את בחילות הבוקר.

טיפול בכאבי מחזור
ברפואה הסינית, הקלה על כאבים, לרבות כאבי מחזור, נחשב לאחד מן השימושים העתיקים ביותר של שורש הזנגביל. השפעתו על כאבי המחזור נובעת מיכולתו לעכב את הייצור הטבעי של הפרוסטגלנדין (חומצות שומניות המשפיעות על התכווצות הרחם). כמו כן לג'ינג'ר השפעה חיובית על זרימת הדם במהלך המחזור.

הורדת הכולסטרול
צריכה של 3 גרם זנגביל משך 45 ימים, תוריד את רמות הטריגליצרידים (שומנים בדם) ואת הכולסטרול הרע בדם.

שיפור תפקוד המוח
צריכה יומיומית של ג'ינג'ר תשפר פלאים את תפקודו של המוח, את יכולת הריכוז ואת יכולת הזיכרון.

מניעת צינון
בכוחו של הג'ינג'ר לחזק את המערכת החיסונית והוא משמש כתרופה טבעית מעולה לטיפול בשפעות ובצינון. מכיל רכיבים אנטי-נגיפיים, אנטי-פטרייתיים ונוגדי רעלים. שימוש בג'ינג'ר מספר פעמים ביום בעת צינון או שפעת, מסייע בניקוי הגוף מרעלים ומזרז את תהליך ריפויו.

טיפול בגזים ונפיחות
על מנת להקל על גזים ונפיחות, יש לצרוך חצי כפית של ג’ינג’ר חלוט וטחון במים רותחים ולשלב מספר עלים של גרניום לימוני/ עשב לימון, או שיבא ולשתות את החליטה.

הקלה על כאבי שרירים
ג'ינג'ר עוזר להקל על כאבי שרירים ועל כאבים שנגרמו כתוצאה ממאץ רב או מהתעמלות, וזאת בזכות יכולותיו האנטי דלקתיות.

מכיל ג׳ינג׳רול
מדובר באחד המרכיבים המרפאים שנמצאים בג'ינג'ר. הוא אנטי דלקתי עצמתי ובעל תכונות אנטי חומציות, עובדה אשר הופכת את השימוש בג'ינג'ר ליעיל עד מאוד.

לסיכום, הרשימה המובאת הנה רשימה חלקית ביותר של תכונותיו המרפאות של הג'ינג'ר, והוספתו לתזונה היומיומית ללא ספק תיטיב ותעשה פלאים לגופכם.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות