אוכל

גיבורי העל במטבח: אילו מאכלים נחשבים כסופר פודס?

לצמד המילים ״מזון על״ (או סופר פוד) אין באמת הגדרה חד משמעית ויש שיאמרו שהן בעיקר תואר שיווקי. אבל אין עוררין כי מדובר במזונות מן הטבע בעלי ריכוז גבוה של רכיבי תזונה בריאים, שכדאי עד מומלץ להכניס לתפריט. הכירו כמה ממזונות העל ואת תרומתם לבריאות

סויה – המקור הטוב ביותר לחלבון

סויה הוא צמח ממשפחת הקטניות הכוללת בין היתר שעועית, עדשים, גרגירי חומוס, מאש, פול, אפונה ועוד. סויה נחשב למקור איכותי ביותר לחלבון, עשיר במינרלים כמו ברזל וסידן וגדוש במרכיבים בריאים וחיוניים לגופנו.

אבטיח – סופר פוד טעים במיוחד

אבטיח הוא פרי טעים ומתוק העשיר בליקופן אשר מעניק לירקות ולפירות את הגוון האדום. הפיגמנטים פועלים כנוגדי חמצון ובכוחם לנטרל חומרים המזיקים לגוף, להאט את הזדקנות תאי העור ואף לחזקם ולעצור הרס של תאים ומולקולות. במנה של 100 גרם אבטיח יש כ-4.5 מ"ג ליקופן. בכוס אבטיח יש כ-6.9 מ"ג.

ג'ינג'ר

אכילת ג׳ינג׳ר גורמת לירידה ברמות השומנים המזיקים בדם וברמות הסוכר בדם. זאת הודות לנוגדי החמצון הרבים הקיימים בשורש שמקורו בסין ובמזרח אסיה.

פלפל צהוב –  עשיר בויטמין C

בנוסף להיותו מתקתק וטעים במיוחד, מהווה הפלפל הצהוב מקור מעולה לויטמין C, אף הוא נוגד חמצון חזק ואיכותי. פלפל מכיל כמות גבוהה של מים, עשיר בסיבים תזונתיים, דל בקלוריות ובשומן ומעניק תחושה של שובע, דבר התורם רבות לאנשים שחפצים להשיל ממשקלם.

זרעי צ׳יה – נפלאים לניקוי מערכת העיכול

זרעי צ׳יה שייכים למשפחת המנטה. הם צמח מדברי הגדל במקסיקו וגואטמלה ונחשב למזון בעל כושר הזנה גבוה במיוחד. הוא מספק אנרגיה ומעלה סיבולת גופנית, מנקה את מערכת העיכול ונחשב למקור מעולה לאומגה 3.

ענבים סגולים – טעימים וסופר מזינים

ענבים שייכים למשפחת הגפניים, הם טעימים ומזינים ובעלי אינספור יתרונות בריאותיים: מהווים מקור טבעי ומצוין של נוגדי חמצון, עוזרים ומגנים על תאי הגוף מפני שלל נזקים, מחזקים את העצמות ומסייעים לטיפול בעצירות ובמניעת מחלת הסרטן.

קייל  – כרוב על

קייל הוא ירק בעל עלים ירוקים וגדולים (הנקרא גם כרוב שחור) השייך למשפחת המצליבים. הקייל הינו המקור הטוב יותר ללוטאין וזאקסנטין, הוא מחזק ושומר על בריאותן ותקינותן של העיניים לאורך החיים, עוזר במניעת מחלות לב, מכיל סיבים תזונתיים, נוגדי חמצון, רכיבים נוגדי דלקת ורכיבים אנטי סרטניים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות