אוכל

בחוץ ירוק בפנים בריאות: כל הסיבות הנכונות לאכול אבטיח

למרות מתיקותו, אבטיח אינו מפוצץ בסוכר קלוריות והוא בעל ערכים תזונתיים מצוינים שתשמחו להכניס לגופכם. אה, והוא גם ממש טעים. הכירו את הדברים הטובים שמחכים לכם בתוך פלח אבטיח

בימות הקיץ החמים אין דבר מפנק וטעים יותר מאבטיח קר ומתוק. אלא שלא מדובר רק בפלח מרענן ביום לוהט. לאבטיח יתרונות בריאותיים רבים לגוף, הוא מסייע במניעת מחלות לב, נלחם בסרטן, מכיל כמות אדירה של מים, מנקה את הגוף ואף מסייע בירידה במשקל.

לפניכם מספר עובדות שכדאי ובריא לדעת על אבטיח – מזון העל.

אבטיח הוא צמח חד שנתי ממשפחת הדלועיים וניתן להשיגו בחודשים אפריל עד אוגוסט. אבטיח מונה ארבעה מינים ומקורו באפריקה המשוונית והדרומית. אבטיח גדל ללא השקיה ובתנאי חקלאות, מכיל גרעינים קטנים ושטוחים שצבעם חום או שחור וצבע קליפתו ירוק מפוספס או ללא פסים. את הציפה הלבנה (ולעיתים הצהובה) שבחלקו הפנימי דווקא מומלץ לאכול, וזאת בשל שלל סגולותיה הרפואיות.

מפוצץ במים ודל בקלוריות

אבטיח, על אף מתיקותו הרבה, מכיל כמות קטנה מאוד של סוכר ועל כן נפלא עבור אנשים הנמצאים בתהליך הרזייה, הוא מכיל כ-93% מים! 7% סוכרים והערך הקלורי שלו נמוך ביותר – רק 30 קלוריות ב- 100 גרם.

כמה שיותר אדום

לאבטיח יתרונות בריאותיים רבים ובראשם הליקופן שהינו פיגמנט טבעי המעניק גוון אדום לירקות ולפירות. אבטיח נחשב לאחד המקורות העשירים ביותר בליקופן – הפיגמנטים פועלים כנוגדי חמצון ובכוחם לנטרל חומרים אשר מזיקים לגוף, להאט את הזדקנות תאי העור ואף לחזקם וכמו כן לעצור הרס של תאים ומולקולות.

ריסטארט לגוף

אם אתם מעוניינים לעבור תהליך של ניקוי רעלים, אבטיח הוא הפרי המומלץ. אבטיח עושה פלאים לניקוי חול ואבנים המצטברים בכליות ובשלפוחית השתן.

אבטיח כארוחה נפרדת

את האבטיח יש לאכול כארוחה נפרדת ולא לשלבו עם מאכלים נוספים, חשוב לאוכלו על בטן ריקה ולא לפני השינה, זאת מכיוון שהדבר עלול לגרום להיווצרות נוזלים ולהשמנת יתר, בפרט עבור אנשים אשר סובלים מעודף משקל.

בריאות הלב

באבטיח יש ציטרולין – חומצת אמינו אשר עוזרת לזרימת הדם בגוף ומסייעת לבריאות הלב וכלי הדם. ודבר חשוב נוסף, – אכילת אבטיח, או בכלל זה כל פרי או ירק אחר אשר מכיל רמה גבוהה של ליקופן, תקטין את הסיכוי להתקף לב.

ולסיום, כמה מילים על הגרעינים

גרעיני האבטיח מכילים כמויות נאות של אבץ וברזל ובשלוש כפות של גרעיני אבטיח תמצאו כ־3 מ"ג אבץ ו־ מ"ג ברזל.

אבטיח לא רק מתוק, טעים ומרווה, הוא גם מלא סגולות שיחזקו את גופנו. אז בקיץ הקרוב, פנקו את עצמכם ואכלו אבטיחים ובשפע.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות