בריאות

הראש היהודי לא עוצר: שיבא בין בתי החולים "החכמים" בעולם

המגזין האמריקאי היוקרתי Newsweek דירג את בית החולים הישראלי במקום ה-13 בעולם מבין 250 בתי חולים

שלוש שנים ברציפות שהמרכז הרפואי שיבא נבחר על ידי המגזין האמריקאי Newsweek ל-TOP 10 העולמי, וכעת קוטף בית החולים הישג נוסף כשנבחר לאחד מבתי החולים בצמרת בתי החולים "החכמים" בעולם לשנת 2021 על פי Newsweek.

שיבא נבחר במקום 13 לצד בתי חולים מובילים בעולם כמו מאיו קליניק (מקום 1), ג'ונס הופקינס (2), קליבלנד קליניק (3), המרכז הרפואי מסצ'וסטס (4) והר סיני (5). מבין 20 המקומות הראשונים רק 5 היו בתי חולים שאינם בארצות הברית, כאמור אחד מהם הוא שיבא.

בסך הכול נסקרו 250 בתי חולים. שיבא הוא בית החולים הישראלי במקום הראשון מבין ארבעה בתי חולים ישראליים ברשימה. המרכז הרפואי איכילוב דורג במקום ה-84, הדסה עין כרם במקום 196 והמרכז הרפואי רבין בפתח תקוה 215.

בין השאר, נמדדו בתי החולים על יישום בינה מלאכותית בהליכים רפואיים, טלה-רפואה ודיגיטציה בתחומים כמו הדמיות. פרמטרים אלה ונוספים נמדדו גם על פי חוות דעתם של גורמים בתוך ומחוץ לבתי החולים וראיונות עם מומחים בתחום בתי חולים "חכמים".

פרופ' איל צימליכמן, סמנכ"ל רפואה וחדשנות בשיבא, מסביר כי במהלך מגפת הקורונה שיבא ערך ועשה התאמות מהירות כדי להמשיך ולטפל הן בחולי הקורונה והן בשאר החולים, והשתמש בטכנולוגיות מתקדמות ובטלה-רפואה שהבטיחו את הרצף הטיפולי גם מרחוק.

"בעידן שבו הגבולות ברפואה הפכו וירטואליים, כך גם הגבולות בין האקדמיה לקליניקה, בין הבית לבית החולים, בין תעשיות ויזמים לשדה הקליני, בין הבינה האנושית לבינה המלאכותית", אומר פרופ' צימליכמן.

פרופ' יצחק קרייס, מנהל המרכז הרפואי שיבא: "מערכת הבריאות ובתי החולים חייבים להיות מוכנים לאתגרי העשור הבא של המאה ה-21, ובראשם הפיכת כלל בתי החולים ל'חכמים' ופריצת גבולות הרפואה תוך שימוש בטכנולוגיות שיבטיחו את הרצף הטיפולי בעתות של מלחמה ושלום גם יחד. כבית חולים ב-TOP 10 העולמי, מתפקידנו לעצב את פני רפואת העתיד".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות