אוכל

אמת או בדיה: מיתוסים על פירות וירקות

כל אחד יודע שעל מנת לשמור על תזונה תקינה ובריאות תקינה חשוב לאכול פירות וירקות והרבה מהם. ומה לא נאמר עליהם: אכילת אפרסמון תסתום את המעיים, גזר בריא לעיניים ומלפפון הוא לא יותר ממים. אז מה אמת ומה בדיה?

אמת או בדיה: גזר בריא ומחזק את העיניים
ובכן נכון.. כמעט נכון.
גזר מכיל נוגדי חמצון וכמויות גדולות של בטא קרוטן, הצבע הכתום שבגוף האדם הופך לוויטמין a והוא ללא ספק חיוני לתפקודי הגוף ובכלל זה גם לבריאות העיניים, אבל הוא ממש לא מועיל יותר מכל ירק או פרי אחר.

אם תאכלו בננה תהיה לכם עצירות
קשקוש בלבוש.
בננות גדושות בכמויות נאות של סיבים תזונתיים ושל טאנינים שדווקא מסייעים למערכת העיכול. השילוב של שניהם עלול לגרום להיווצרות גושים במערכת העיכול, אך הסיכון קיים רק כשאוכלים בננות שאינן בשלות (שם ריכוז החומרים גבוה במיוחד). לכן, לא מומלץ לאכול בננה שטרם הבשילה.

תפוח עץ נפלא לנשימה
ובכן.. חצי נכון.
בתפוחי עץ יש סיבים תזונתיים רבים, ויטמין c ונוגדי חמצון מועילים. בנוסף, יש בו חומר הקרוי קוורציטין ויש הטוענים כי מחסור בו עלול לעודד סרטן ריאות אצל אנשים מעשנים. אכילת תפוח לא תמנע את סכנות אלה, אולם יש בכוחה למנוע סכנות בריאותיות אחרות. כמו כן, לתפוח עץ אינדקס גליקמי נמוך ומשמעות הדבר שהוא מעלה את רמת הסוכר בדם בצורה איטית, עובדה בעלת חשיבות גדולה בעיקר עבור אנשים הסובלים מסוכרת.

מלפפון זה רק מים
ובכן, לא ולא!
בשונה מהדעה הרווחת והמוטעית הגורסת כי מלפפון הוא לא יותר ממים, חשוב לדעת כי הוא דווקא בעל תכונות בריאותיות רבות וחשובות. יש בו אמנם 90% מים אך בנוסף להם הוא כולל כמעט את כל הויטמינים הדרושים לנו (A, C, K, B), מינרלים (סידן, מגנזיום, אשלגן) פיטוסטרולים (רכיבים צמחיים שעוזרים להורדת כולסטרול), כלורופיל (הצבע הירוק שתורם להגנה מפני חומרים מסרטנים) ואינספור סיבים תזונתיים.

אכילת אפרסמון עלולה לסתום את המעיים
לא נכון!
באפרסמון יש כמות גדולה מאוד של סיבים תזונתיים ושל טאנינים וממש כמו בבננות, השילוב של שני המרכיבים הללו עלול ליצור גושים במערכת העיכול. אך חשוב להבין כי תופעה של סתימת מים בשל שילוב זה הנה נדירה ויכולה לקרות רק לאנשים הסובלים מבעיות עיכול כרוניות או כאלה שעברו ניתוח במערכת העיכול.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות