איכות חיים

הכל מתחיל בראש: טיפים לשמירה על בריאות המוח

על מנת למזער את ממדי תחלואת המוח, שהפכה בשנים האחרונות לגורם הנכות הפיזית והקוגניטיבית המרכזי בעולם, חשוב להעלות את המודעות לשמירה על בריאות המוח. לפניכם שבעה טיפים שיעזרו לכם לשמור על מוח תקין, בריא ומתפקד, כי כל אדם בכל גיל יכול וצריך לשפר את יכולות המוח שלו

אך פעם אל תפסיקו לחקור וללמוד

חשיבה ופעילות מנטלית משמרות את המוח ומחזקות אותו. הקפידו על גירויים מנטליים והשכלה רציפה לאורך כל חייכם ואם אתם ממש מוכנים להשקיע – למדו שפה חדשה, פיתוח היכולת לדבר בשתי שפות או יותר עשויה לעזור לאנשים למנוע או לעכב תהליכי דמנציה שונים.

חברים, חברים ועוד קצת חברים

אל תוותרו על קשרים עם חברתיים והשקיעו בהם זמן. פעילות חברתית מכל סוג שהוא ושיחה טובה עם חבר קרוב ישפרו פלאים את מצב המוח וייטיבו עם מצב הרוח.

אל תוותרו על שינה טובה

לשינה שלנו חשיבות עצומה על מהלך חיינו ועל איכותם, היא מחזקת את גופנו ושומרת על בריאותנו הפיזית והמנטלית. שינה טובה חשובה מאוד ותורמת ליכולתו של המוח לתפקד כהלכה, אל תוותרו על שינה טובה !

תפטרו מסיגריות ומיד

זה לא סוד שעישון מזיק לבריאות וגורם לנזק בלתי הפיך, בנוסף חשוב לדעת כי עישון (גם פסיבי) פוגע קשות בבריאות המוח ויש להימנע ממנו בכל מחיר.

שמרו על משקל גוף תקין

זה אולי נשמע ברור מאליו ובכל זאת חשוב להזכיר – שמירה על משקל גוף ותזונה בריאה יעשו פלאים לגופכם ולבריאות המוח.

פעילות גופנית כחלק משגרת החיים

הקפידו על פעילות גופנית סדירה קבועה, כזו שתלווה אתכם משך כל חייכם.

זמן של רגיעה ומנוחה
מצאו זמן פשוט לשבת בשקט ולהירגע. זמן להביט בגינה, לנשום עמוק, לקרוא ספר או לעסוק בכל תחביב אחר שאתם אוהבים. וותרו על המתח, הוא פוגע בתפקודו התקין של המוח, מומלץ ביותר לתרגל מדיטציה מידי יום וזאת מכיוון שהיא משפרת את איכות ההולכה החשמלית במוח.

שמרו על בריאות המוח שלכם, הוא היחיד שיש לכם 🙂

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות