בריאות

הפך את מד"א למערך הצלה מקצועי. לזכר עמיצור כפיר ז"ל

עמיצור כפיר, ששימש מנכ"ל מד"א, איחד את הסניפים והקים את קורס הפראמדיקים, נפטר בגיל 86

כפיר עמיצור, שכיהן כמנכ"ל מגן דוד אדום בין השנים 1979-1986, נפטר בשבוע שעבר בגיל 86. הלווייתו התקיימה בבית העלמין בתל מונד בהשתתפות משפחתו וחבריו. עמיצור ז"ל התאלמן לפני מספר שנים והותיר אחריו שלוש בנות, נכדים ונינים.

בתפקידו הצבאי היה סגן ראש אכ"א והשתחרר מהצבא בדרגת תא"ל. הוא היה ממובילי השינוי הארגוני שקיים עד היום במגן דוד אדום, עסק רבות בבניין הכוח, בשדרוג דרכי הניהול והתו"ל הרפואי של הארגון. הוא הוביל את איחוד סניפי מגן דוד אדום למטות נפרדות מהרשויות המקומיות, קידם ופיתח את קורס הפרמדיקים והפך אותו לאחד מהקורסים המובילים והיוקרתיים בעולם.

מנהל מחלקת הדרכה במד"א לשעבר, נתן קודינסקי: "הכרתי את עמיצור בתקופה שהייתי מדריך במחלקת ההדרכה של מגן דוד אדום, אחד הדברים המרשימים שעשה היה לאחד את סניפי מד"א. בעבר הרשויות המקומיות ניהלו את מד"א, ומערכת הצלה לאומית הייתה חייבת לעבוד בצורה אחידה, הוא דאג לכך שכל סניפי מד"א במדינת ישראל יהיו כפופים למטה אחד, זה דבר שמשפיע על מד"א עד היום, וזה אחת התרומות הגדולות שלו למגן דוד אדום. הוא היה בין אלו שפעלו להקמת קורס הפרמדיק הראשון בישראל, קורס שנחשב ברמה גבוהה ביותר. היה לו חשוב לחשוף את הפרמדיקים לקהילה הרפואית בישראל. הוא דאג לעובדים בצורה בלתי רגילה, אני עד היום מלא הערכה אליו, איש יקר שהתווה את הדרך למה שמגן דוד אדום היום".

מנהלת מחלקת כוח אדם לשעבר במד"א, חוה ליכטבלאו: "הכרתי את עמיצור ז"ל בשנת 66' ואני שמחה על השנים הרבות שעבדנו יחד. אין רבים כמוהו. עבדנו ביחד הרבה שנים בתפקידים שונים והוא היה איש ישר והגון. בעקבותיו עברתי מאכ"א למד"א, בהתחלה לתפקיד זמני של חצי שנה ובזכותו נשארתי לעבוד בארגון 23 שנים. בתקופתו חולל מהפכה חיובית במד"א, הוא היה איש של שטח, שנהג להתלוות לנהגים ולצאת למשמרת כדי להכיר את העובדים שלו. שמרנו על קשר במהלך הזמן ואף הקפדנו לברך טלפונית חג שמח בכל הזדמנות. אני מברכת על הזמן שהכרתי אותו. יהי זכרו ברוך".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "משפחת מגן דוד אדום מרכינה ראשה בשל לכתו של עמיצור כפיר ז"ל אשר בלט בהנהגתו והיה אבן דרך משמעותית בהיסטוריה שלנו. בשנות כהונתו כמנכ"ל הונחו יסודות משמעותיים בעיצובו של הארגון ואת פירותיו אנו קוטפים עד היום. אנחנו מחבקים את בני משפחתו ומשתתפים בצערם".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות