איכות חיים

מוציאים לשון: מה הלשון שלכם מספרת על מצבכם הבריאותי?

לפי הרפואה הסינית, אפשר לאבחן את המצב הבריאותי של האיברים החיוניים בגוף על ידי התבוננות קפדנית בלשון. אז קדימה, הוציאו לשון וגלו מה היא מספרת עליכם

בבואנו לבדוק את מצב הלשון, חשוב שנשים לב למספר דגשים עיקריים: הצבע של הלשון וצורתה – אם קיימות בליטות או פגמים דוגמת שקעים או איזורים בעלי מרקמים שונים. כמו כן, נשים לב האם הלשון גמישה או מוטלת בכבדות בפינו. הסימנים הללו יעידו על מצבנו הבריאותי.

איך בודקים – מוציאים לשון

לשון בריאה קל לזהות: מדובר בלשון ורודה, בוהקת וחלקה. אך לעתים אין זה המצב. כדי לבדוק את הלשון בצורה נכונה עליכם להוציא את הלשון מהפה בצורה משוחררת וחופשית ולהביט בה משך 30 שניות, להכניסה שוב לפה ולהוציאה בשנית. צחצוח שיניים, שתיית קפה או עישון אסורים בהחלט בטרם מבצעים את בדיקת הלשון וזאת מכיוון שאלה גורמים לשינויים בצבעה, במרקמה ובמצבה הכללי.

לשון חיוורת

מצביעה על חוסר בברזל ומצב של אנמיה. מכיוון שהלשון היא שריר, מחסור בדם גורם לה להחוויר. במצב של מחסור בברזל מומלץ לאכול טונה אדומה, גמבה, סלק, בשר בקר ודג סלמון.

 

לשון שחורה וכהה

לשון שחורה מעידה על זיהומים פטרייתיים, דבר המתבטא במשקעים הדומים לשערות שחורות, זיהומים אלה מתגלים לעיתים לאחר קבלת טיפולים כימותרפיים והקרנות (ובמקרים אלה חשוב מאוד לטפל בלשון כדי שהפטריות לא יתפשטו) בנוסף, מצב זה יופיע גם כתוצאה מדלקות חניכיים חוזרות ונשנות או בשל חוסר איזון חומצי בפה.

 

סימנים עגולים בצדי הלשון

במצב של עייפות פיזית או מנטלית נבחין בסימנים עגולים בצידי הלשון, סימנים אלה מעידים על תשישות ואנרגיה חלשה, במצב זה מאבדת הלשון את גמישותה וצונחת מטה, אל בין השיניים התחתונות. חשוב להקפיד על שינה טובה ועל תזונה שתחזק את הגוף ותכלול ירקות כתומים, כמו כן יש להימנע ממאמץ מאסיבי.

 

לשון מחוספסת

הלשון שלנו אמורה להיות גבשושית, ואם אנו מזהים הצטברות של משקעים על הלשון חשוב להקפיד על נקיונה באמצעות מברשת מיוחדת המיועדת לניקוי הלשון.

 

לשון מחורצת

ברפואה הסינית, לשון מחורצת מכונה בשם לשון גיאוגרפית ובאבחון מתייחסים אליה כאל לשון רגילה ותקינה, רק שהיא בעלת טקסטורה שונה. חשוב לדעת כי בשל מרקמה השונה עשויים להצטבר עליה יותר חיידקים ושאריות מזון ועל כן חשוב לנקותה.

 

פראנהוודה | המרכז לרפואה הודית

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות