אוכל

לראשונה בעולם: אושרה תרופה לטיפול בהשמנה

ה-FDA אישר את התרופה "ווגובי" שבה פועל הורמון מסונתז לדיכוי תחושת הרעב והקדמת תחושת השובע. שיווק התרופה בארה"ב יתחיל החודש, באירופה עורכים ניסויים אחרונים לקראת אישור צפוי

מנהל התרופות והמזון בארה"ב (FDA) אישר בסוף השבוע את התרופה החדשה "ווגובי" (WEGOVY) לטיפול בהשמנה כרונית. התרופה, מתוצרת חברת התרופות נובו נורדיסק (Novo Nordisk) מדנמרק, מבוססת על ההורמון האנלוגי GLP-1 (קיצור של glucagon-like peptide-1). זו התרופה הראשונה אי פעם לטיפול בהשמנה כרונית (OBESITY) שאושרה לשימוש בידי ה-FDA.

בשלב 3 של הניסוי לאישור התרופה נרשמה ירידה ממוצעת במשקל של 17-18% לאורך 68 שבועות. לפי הפרסום, השימוש בתרופה לאורך תקופת הזמן הארוכה לא גרם לתופעות לוואי והיה בטוח לכל אורך הדרך.

"אישור התרופה ווגובי היא בשורה נפלאה לאנשים הסובלים מהשמנה כרונית. למרות המאמצים הגדולים לרדת במשקל, אנשים רבים הסובלים מהשמנה כרונית מתקשים לרדת במשקל, ולשמור על משקל תקין, וזאת בגלל סיבות פיזיולוגיות שגורמות להשמנה", אמר מרטין הולסט, סגן נשיא חברת נובו נורדיסק. "הירידה במשקל שנצפתה בניסוי היא חסרת תקדים עבור אנשים הסובלים מהשמנה כרונית ומציינת עידן חדש בטיפול במחלה. אנו נערכים להתחלת השיווק של התרופה בארה"ב".

הצפי הוא כי שיווק התרופה בארה"ב יתחיל בסוף חודש יוני. באירופה ובמדינות נוספות נמצאת התרופה בשלב 3 של הניסויים הקליניים. שלב 3 מורכב מארבעה שלבי ניסוי בהשתתפות 4,500 אנשים הסובלים מהשמנה כרונית.

GLP-1 הוא הורמון מלאכותי שדומה ב-94% להורמון המקורי. הפעולה העיקרית שלו בגוף הוא הפחתת תחושת הרעב והקדמת תחושת השובע, ובכך עוזר לאכילה מופחתת. התרופה ניתנת אחת בשבוע בזריקה

"אישור ה- FDA של ההורמון האנלוגי GLP-1 סמגלוטייד 2.4 מ"ג, לטיפול בהשמנה, נושא תקווה כי, יחד עם תזונה תואמת ופעילות גופנית, יאפשר התמודדות טובה יותר, ולאורך זמן, עם מחלת ההשמנה", ד"ר דרור דיקר, יו"ר החברה הישראלית לחקר וטיפול בהשמנה

מינון זה של ההורמון האנלוגי סמגלוטייד שונה מההורמון הקיים בתרופה אוזמפיק 1 מ״ג, אשר אינו מאושר לטיפול בהשמנה, אלא רק בסוכרת.

"אנו תקוה כי לאחר אישור התרופה, יצטרף גם בישראל, כלי טיפולי זה לכלים התרופתיים האחרים שקיימים. ובשילוב, שמירה על תזונה תואמת ופעילות גופנית, יאפשר התמודדות טובה יותר ולאורך זמן עם מחלת ההשמנה", אומר ד"ר דיקר.

לפני שלוש שנים הוכרה בישראל ההשמנה במחלה כרונית. לפי נתונים שפרסמה ההסתדרות הרפואית באותה עת, מעל ל-4,000 איש בישראל מתים מדי שנה כתוצאה מהשמנה, ובהם 1,400 ממחלות לב שנובעות מהשמנה, כ-500 מסוכרת סוג 2 הנגרמת מהשמנה, וכ-500 מאי ספיקת לב כתוצאה מהשמנה.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות