אוכל, איכות חיים

בלי להזיע: 6 דרכים להוריד במשקל ללא מאמץ (כמעט)

כולם יודעים שכדי לרדת במשקל צריך לשמור על תזונה דלה בקלוריות ולעשות פעילות גופנית. זאת על מנת לשרוף קלוריות ולהצר את היקפי הגוף. אולם ישנם לא מעט דברים קטנים ופשוטים שניתן לעשות על מנת להגיע בקלות למשקל הרצוי

תזיזו את הטוסיק  – ותרו על עלייה במעלית

כמעט בכל בניין אליו אתם מגיעים מותקנת מעלית, אך אם תבדקו טוב טוב, תגלו שלצד כל מעלית יש גם גרם מדרגות 🙂 במקום לבחור בדרך הקלה, עשו לעצמכם הרגל חדש וטפסו במדרגות. כך תשרפו כמות משמעותית של קלוריות (שבמקרים רבים אף תהיה כפולה מהליכה ואפילו מריצה קלה). אם תעלו מדי יום במדרגות במקום במעלית תיפרדו, מבלי שכמעט תשימו לב, ממאות קלוריות בשבוע. בנוסף, עליה במדרגות על בסיס קבוע תשפר ותזרז את חילוף החומרים בגוף.

לשתות מים והרבה

שתייה מרובה של מים מעודדת את תחושת השובע וההמלצה הרווחת היא לשתות חצי ליטר של מים כארבעים דקות בטרם הארוחה, פעולה זו תפחית משמעותית את תחושת הרעב. כמו כן, חשוב לזכור כי בשביל לשרוף שומן, הגוף צריך נוזלים ועל כן מומלץ לשתות כשני ליטרים של מים בכל יום.

להפחית בשתיית אלכוהול

משקאות אלכוהוליים לא פעם מכילים הרבה מאוד קלוריות ועשויים להכיל עד 250 קלוריות לכוס משקה אחת! (גרם אחד של אלכוהול מכיל 7 קלוריות וככל שריכוז האלכוהול במשקה גבוה יותר, כמות הקלוריות גדולה יותר).

סיימתם לאכול? לא חייבים משהו מתוק

כשאוכלים הרבה סוכר, רמות האינסולין מרקיעות לשמיים ואז צונחות, טלטלה אשר גורמת לתחושת כבדות ועייפות שמעוררת את הרצון להמשיך ולאכול מזונות מתוקים נוספים, וזאת על מנת להעיר את הגוף. נסו להיגמל מההרגל לאכול משהו מתוק אחרי הארוחה, והחליפו אותו בכוס מים חמימים עם נענע או לואיזה. לא פשוט אבל בהחלט משתלם, בפרט בתהליך של הורדה במשקל.

בצעו פעילות גופנית כיפית

אל תבחרו בפעילות גופנית שאתם לא אוהבים, גם אם היא מומלצת ושורפת קלוריות רבות, כי מה תעזור פעילות גופנית יעילה אם לא תצליחו להתמיד בה? מצאו פעילות שאתם אוהבים לבצע: הליכה מהירה, ריצה קלה, קפיצה בחבל, עלייה במדרגות ואפילו ריקודים, העיקר שתהנו מהדרך וכך יהיה קל ופשוט להתמיד בתהליך.

לאכול לאט לאט

חשוב לדעת שלמוח שלנו לוקח 20 דקות עד שהוא מרגיש תחושה של שובע ולכן מומלץ למתוח את זמן הארוחה ולאכול לאט וברוגע. אכילה מהירה גורמת לנו לאכול יותר מהנדרש, עד שמשתררת תחושת השובע, כאמור באיחור משמעותי. קחו את הזמן בארוחות.

לסיכום, תאכלו מאכלים טעימים ובחרו בפעילות גופנית שאתם אוהבים והכי חשוב, תנשמו ותהנו מהדרך, כי זה הדבר החשוב ביותר!

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות