בריאות

הילדה שאושפזה בגלל התקף אלרגי סובלת מפגיעה מוחית

ילדה בת 11 מאזור השרון אושפזה במצב קשה לאחר ששתתה חלב בטעות לפני מספר שבועות. היא הועברה לשיקום בבית לוינשטיין

לפני מספר שבועות נחשפה בטעות ילדה בת 11 מאזור השרון לכמות קטנה של חלב במשקה ששתתה בבית. תוך דקות ספורות מצבה החמיר והיא החלה לסבול מקריסת מערכות והגיעה למרכז הרפואי מאיר תוך מאמצי החייאה מרובים. "צוות מיון ילדים וטיפול נמרץ ילדים עשה את כל שניתן כדי לייצב את מצבה, משם היא הועברה להמשך טיפול ביחידת טיפול נמרץ ילדים שלנו כשהיא מונשמת ומורדמת ובמשך ימים רבים נאבק הצוות ביחידה על חייה", משתפת ד"ר דגנית אדם מנהלת היחידה לטיפול נמרץ ילדים במרכז הרפואי מאיר מקבוצת כללית. "הילדה סובלת מפגיעה מוחית כתוצאה מחוסר אספקת חמצן משך מספר דקות במהלך האירוע שאירע בביתה. לאחר שהצלחנו לייצב את מצבה היא הועברה לאחרונה להמשך טיפול ושיקום במרכז הרפואי לשיקום לוינשטיין.

קרובת המשפחה של הילדה משתפת: "מדובר בילדה שנמנעה מחשיפה לחלב החל מהיותה תינוקת אולם במקרה הזה בו התעכבה ההזרקה של האפיפן היא קיבלה התקף קשה במיוחד בשילוב מחלת האסתמה שלה. מדובר בדקות קריטיות. אנחנו רוצים להזכיר לכל מי שאלרגי את החשיבות בנשיאת המזרק 24/7, לשתף את הסביבה ולהעלות מודעות אפילו בקרב המשפחה הקרובה ולמנוע הכנסת אלרגנים הביתה".

"אירוע קשה זה מזכיר שוב את גודל הסכנה האורבת לילדים עם אלרגיות למזון, החשיבות של הזרקת מזרק אפיפן בזמן מיידי וההקפדה על הימנעות מחשיפה למזון הגורם לאלרגיה", מסבירה פרופ' רונית קונפינו כהן, מנהלת היחידה לאלרגיה ואימונולוגיה במרכז הרפואי מאיר. "ילד ואדם אלרגי צריך לשאת עליו את מזרק האפיפן בכל עת תוך מתן תשומת לב מרבית לנושא ועדכון הסביבה. קהילת האלרגיים הנמצאים בסיכון לסבול מתגובה אלרגית קשה שתוביל לשוק אנפילקטי הינה במיוחד בקרב ילדים הסובלים ממחלת אסתמה שאינה מאוזנת ויכולה להחמיר את התגובה בתוך דקות ספורות".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות