בריאות

במחאה: בתי החולים הציבוריים יחרימו טקס הוקרה של משרד הבריאות

שבעת בתי החולים הציבוריים הודיעו כי יחרימו את טקס ההוקרה ביו ראשון, בנוכחות ראש הממשלה ושר הבריאות. הסיבה – התעלמות המדינה מדרישתם לתקצוב צרכי הקורונה. "ההשתתפות שלנו תהיה מגוחכת בשעה של חוסר יכולת לשלם על ציוד ותרופות"

שבעת בתי החולים הציבוריים הודיעו היום (ה', 3.6) כי יחרימו את טקס ההוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות שיתקיים ביום ראשון בנוכחות ראש הממשלה, עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה. זאת במחאה על המשבר התקציבי אליו נקלעו במהלך הטיפול במגפת הקורונה, ובשל התעלמות המדינה מדרישתם לתקצוב הולם.

שבעת בתי החולים הציבוריים הם שערי צדק והדסה עין כרם בירושלים, לניאדו בנתניה, מעייני הישועה בבני ברק ושלושה בתי חולים בנצרת – בית החולים נצרת (האנגלי), המשפחה הקדושה (האיטלקי) וסנט ונסנט דה פול (הצרפתי).

בעיצומו של משבר הקורונה פנו בתי החולים למדינה שתסייע להם בתקצוב הצרכים שצצו במהלך המאבק במגפת הקורונה, בו נדרשו בין היתר לפתוח מחלקות חדשות ולהקצות לכך משאבים מבלי לקבל סיוע של ממש. נשיא המדינה ראובן ריבלין פנה לפני כשבוע בכתב לשר האוצר ישראל כ"ץ לסייע לבתי החולים הציבוריים ולהקצות למענם תקציב.

מבית החולים הדסה נמסר כי הוא היה המרכז הרפואי שהוביל את הטיפול בחולי הקורונה במשך למעלה משנה וצוותיו התמודדו עם המספר הגבוה ביותר של חולים בארץ, ב-6 מחלקות אשפוז לחולי קורונה ו-3 יחידות טיפול נמרץ, בהן אף יחידות ייעודיות לטיפול בילדים וביולדות. "על אף המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבית החולים תקציביים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר מימון אליו ואל שאר בתי החולים הציבוריים, המחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה שוב ושוב", נכתב בהודעה מבית החולים בירושלים.

״ההשתתפות שלנו תראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים״, אמר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. ״אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. אי אפשר שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה – לא רק שאינה מסייעת, היא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים״.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות