בריאות

המדינה תפצה צעיר שבית החולים לא אבחן שעבר התקף לב

אדם הגיע פעמיים לבית חולים עם לחץ בחזה, אך לא עבר צנתור. הוא יפוצה ביותר מחצי מיליון שקלים

המדינה תפצה צעיר בלמעלה מחצי מיליון שקלים לאחר שבית החולים בו טופל לא אבחן שעבר התקף לב ולא ביצע בו צנתור טיפולי שיכול היה לחסוך ניתוח מעקפים אשר גרם לסיבוכים רפואיים. כך הורה שופט בית משפט המחוזי בחיפה, אמיר טובי.

לצד המדינה, הוגשה התביעה גם נגד קופת חולים ומרכז רפואי נוסף שהגיעו להסדר פשרה עם הצעיר ושילמו לו ביחד 200 אלף שקלים.

מכתב התביעה עלה כי הצעיר הגיע למיון עם כאבים בחזה, אושפז עם אבחנה של דלקת בשריר וקרום הלב ושוחרר לאחר חמישה ימים עם המלצה למעקב קרדיולוג בקהילה, דיאטה לירידה במשקל ונטילת תרופות. מספר חודשים לאחר מכן הגיע שוב לבית החולים, ושוב עם כאבים בחזה, וגם הפעם האבחנה הייתה דלקת בקרום הלב והוא שוחרר עם המלצות דומות.

חודש לאחר מכן אושפז באסותא שם אובחן כסובל ממחלת לב כלילית. הוא עבר צנתור והומלץ לו לבצע ניתוח מעקפים. בסיכום הניתוח צוין כי התגלו מספר צלקות קטנות המעידות כי התובע סבל בעבר מהתקף לב. לאחר הניתוח הוא טופל במינון גבוה של סטרואידים מה שהוביל להתפתחות נמק של ראש הירך. כתוצאה מכך עלה במשקל והגיע ל-132 ק״ג.

לטענת התביעה בית החולים התרשל באבחון אוטם שריר הלב והיה צריך לבצע צנתור טיפולי על מנת לפתוח חסימות והיצרויות של העורקים. המדינה טענה מנגד כי אבחנה שגויה לא מעידה על רשלנות רפואית, וכי לנוכח גילו הצעיר של התובע לא הייתה כאן טעות בלתי סבירה.

השופט טובי קבע כי בית החולים התרשל בשתי הפעמים בהן הגיע התובע ולא ערך אבחנה כדי לשלול מחלה כלילית. עוד קבע כי שני בתי החולים בהן טופל אחראים במשותף לנזק. חרף גילו הצעיר, לתובע גורמי סיכון כליליים הכוללים כבד שומני, שומנים בדם, עודף משקל ועישון כבד, ואלה חייבו ביצוע אבחנה מבדלת.

"על פי הנחיות איגוד הקרדיולוגים, היה על בית החולים לבצע צנתור טיפולי בתוך 90 דקות מהגעת התובע למיון, מה שיכול היה למנוע את הנזק לשריר הלב", כתב השופט בהחלטתו.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות