בריאות

תקף רופא שטיפל בבנו – וירצה שנה מאסר

נאשם התפרץ לחדרו של רופא במרפאת "ביקור רופא" וניסה לחנוק אותו מכיוון שלא היפנה את בנו למיון בעת שבדק אותו. במקרה אחר, תקף הנאשם מוכר בחנות נוחות ויפצה אותו ב-2,000 שקלים

אדם אשר תקף רופא שטיפל בבנו במרפאה ירצה שנת מאסר בפועל ויפצה את הרופא ב-5,000 שקלים. כך גזר שופט בית משפט השלום בנתניה גיא אבנון.

עוד גזר השופט על הנאשם קנס של 2,000 שקלים על תקיפת עובד בתחנת דלק.

שופט בית משפט השלום בנתניה, גיא אבנון, גזר שנת מאסר על תושב המרכז שהורשע בתקיפת רופא אשר טיפל בבנו וכן בתקיפת עובד בתחנת דלק. השופט הורה לו לפצות את הרופא ב-5,000 שקלים ואת עובד תחנת הדלק ב-2,000 שקלים.

על פי כתב האישום, לפני כשנה וחצי הגיע הנאשם למרפאת "ביקור רופא" עם בנו. הרופא בדק את הילד וקבע כי אינו זקוק להמשך בדיקה במיון. כעבור יומיים חזר הנאשם למרפאה וביקש לשוחח עם הרופא, שבאותו הזמן טיפל באדם אחר, והתבקש לחכות מחוץ לחדר. האיש כעס על הרופא מכיוון שבימים שחלפו אושפז בנו בבית חולים, והוא נכנס לחדר של הרופא ופנה אליו במילים: "מה אתה חושב שאני בן זונה שאפשר לצחוק עליי? בדקת את הילד ביום שבת ואמרת שאין לו שום דבר, ערבי מלוכלך".

הרופא ביקש ממנו לצאת מחדרו, אך הנאשם חבט במסך המחשב של הרופא, אשר פגע במשקפיו ואחת מן העדשות יצאה ממקומה. הרופא ניסה לצאת מחדרו אך הנאשם לפת את גרונו בשתי ידיו, חנק אותו ובעט ברגלו. חולצתו של הרופא נקרעה ונגרמה לו חבלה בצוואר ובחזה.

השופט אבנון לא קיבל את ניסיונה של ההגנה לייחס את תקיפת הרופא למצבו המנטלי של הנאשם באותה עת, על רקע אשפוזו של בנו. "לא ניתן להתעלם מכך שאירוע האלימות התרחש יומיים לאחר שהנאשם ביקר במרפאה עם בנו הפעוט. בעוד בנו נתון באשפוז בבית החולים, מצא הנאשם לפנות מזמנו כדי להגיע במיוחד למרפאה על מנת להתעמת עם הרופא. הנאשם תקף את הרופא בברוטליות, חנק אותו ובעט בו, והכל תוך שיגור קללות גזעניות שנועדו להשפילו על רקע מוצאו", כתב השופט אבנון והוסיף: "נטילת האחריות בכל הנוגע לתקיפת הרופא חלקית ביותר. הנאשם הכחיש כי חנקוֹ, וניסה פעם אחר פעם לתרץ מעשיו ברשלנותו של הרופא, אשר נמנע מלהפנות את בנו יומיים קודם לכן למיון. למען הסר ספק, אינני מביע עמדה כלשהי באשר לטענת הרשלנות, אך ודאי שאין בכך צידוק ולו מזערי להתנהגותו של הנאשם".

באישום השני, אירע ויכוח בין הנאשם למוכר בחנות נוחות. מספר ימים קודם לכן קנה הנאשם מצלמת דרך בחנות ב-200 שקלים. כששב לחנות, דרש לקבל החזר כספי. מנהלת החנות סירבה כיוון שקופסת המצלמה היתה פתוחה. לאחר שהנאשם המשיך לדרוש לקבל החזר, הציע המוכר לשלם לו מכיסו, "שייקח 200 שקלים ויעזוב את המקום". הנאשם איים על המוכר ש"מזלו שהוא לא נותן לו סטירה", והמוכר ענה "נראה אותך מכה אותי" ויצא מהחנות. הנאשם יצא אחריו, חבט במוכר בפניו באגרופיו, חזר אחריו לחנות ושם חבט בו פעם נוספת, ולסיום השליך לעברו בקבוק זכוכית ששבר ויטרינה של מאפים. כתוצאה ממעשיו של הנאשם נפצע המוכר וטופל בבית החולים.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות