בריאות

צפירת ארגעה: החיסון של פייזר יעיל גם אצל חולי סרטן

חולים אונקולוגים בבית החולים בילינסון שקיבלו את החיסון של פייזר אמנם לא פיתחו נוגדנים כמו אנשים בריאים אבל ברמה המספקת להם הגנה מפני המחלה

לראשונה בעולם נבדקה יעילות החיסון של חברת פייזר בחולים אונקולוגים. החוקרים ממרכז דוידוף לטיפול ומחקר בסרטן שבבית החולים בילינסון פרסמו את ממצאי המחקר המספק לראשונה עדות על יעילות החיסון בקרב חולים אונקולוגים. ממצאי המחקר מצביעים על יעילות גבוהה של החיסון המאפשרת בטחון בקרב 90 אחוז מהחולים האונקולוגים.

המחקר בוצע על 102 חולים אונקולוגים בגיל ממוצע 66 כשהם במהלך מחלה פעילה ובעת שקיבלו טיפולים מסוגים שונים (כימי, ביולוגי וכו'). קבוצת הביקורת מנתה 78 בני משפחות החולים. שתי הקבוצות קיבלו שתי מנות חיסון של פייזר וחודש לאחר מכן נבדקה רמת הנוגדנים.

פרופ' סלומון שטמר, מנהל יחידת מחקר אונקולוגיה במרכז דוידוף שבבילינסון: "בקבוצת הביקורת כל בני המשפחה פיתחו נוגדנים ברמה גבוהה. בקבוצת החולים האונקולוגים פותחו נוגדנים ברמה גבוהה המספקת מעטפת הגנה, אבל נמוכה מרמות של אנשים בריאים. כלומר, ל-90 אחוז מהחולים האונקולוגים יש מעטפת הגנה של נוגדנים ברמה מספקת (פחות מקבוצת הביקורת אבל מספקת למתן הגנה). חולים אלו יכולים להרגיש בטוחים! זו בשורה למיליוני חולים בעולם שיכולים לנשום לרווחה".

במחקר השתתפו חולים אונקולוגים החולים בסוגי סרטן שונים (שד, ריאה, מעי גס , מוח ועוד).

זהו המחקר הראשון מסוגו בעולם המצביע על יעילות החיסון. המחקר פורסם בכתב העת המדעי היוקרתי JAMA oncology ושותפים לו ד"ר אמיר מסארוה ממרכז דוידוף וד"ר נעה אליקים, מנהלת מחלקה פנימית ה' בבילינסון.

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות