בריאות

ערן נפטר בניו יורק, הוטס בחזרה לישראל במהלך הלחימה ואיבריו הצילו חיי אדם

ערן איילון התמוטט בפתאומיות ונפטר בעת נסיעת עבודה בניו יורק, לאחר מבצע הטסה מורכב הגיעה גופתו ארצה במהלך מבצע "שומר החומות", ואיבריו הצילו ארבעה בני אדם

בימי מבצע "שומר החומות", בו נורו מאות טילים ורקטות לישראל, נערך מבצע מיוחד להטסת גופתו של ערן איילון שנפטר בפתאומיות בניו יורק ואיברים מגופו שימשו להשתלות בישראל.

ערן איילון הגיע לניו יורק ב-10.5 עם חבריו לצוות במסגרת נסיעת עבודה. למחרת, התמוטט ערן באופן פתאומי, נחבל קשות בראשו, פונה לבית חולים בעיר ובו הודיעו הרופאים למשפחתו על מוות מוחי של יקירם.

משפחתו קיבלה את הבשורה המרה בהלם וביקשה להטיסו לארץ כדי שיוכלו להיפרד בפעם האחרונה, וכמו כן כדי לתרום את איבריו. למשפחה היה ברור שתרומת האיברים תהיה המשך לאופיו, לאהבת האדם והנתינה שכה אפיינו אותו.

מבצע "שומר החומות" שיבש את לוח הטיסות ונעשו מאמצים רפואיים ולוגיסטיים כבירים לתאם את הגעתו של ערן לישראל. בדרכו ארצה מניו יורק, התבטלה טיסת הקונקשן מטורקיה לישראל והוחלט לתאם טיסת איירבולנס פרטית של ישראייר.

עם הגעתו ארצה הועבר לבית החולים איכילוב שם המשפחה זכתה להיפרד ממנו ולתרום את איבריו.

ערן הובא למנוחות ב-19.5, יומיים לפני יום הולדתו ה-40. בכאב עצום, נאלצו המשפחה והחברים להחליף את החגיגות בפרידה קשה.

אבריו של ערן הצילו ארבעה אנשים. ההשתלות בוצעו כולן בבילינסון:

לב הושתל בבן 45

כבד הושתל בבן 49

כליה בבן 57

כליה בבת 67

מנהלת המרכז הלאומי להשתלות דר' תמר אשכנזי: "ההטסה של ערן לארץ היתה אתגר מיוחד. בנוסף על הקושי לשמר איברים של נפטר במוות מוחי בזמן טיסה, ובמיוחד השלכות הלחץ האטמוספרי על הריאות, נוצר הפעם קושי נוסף שקשור למצב הביטחוני וזמינות הטיסות. ולמרות זאת, ערן הגיע לארץ במצב יציב. לאחר תהליך של קביעת מוות מוחי בבית חולים איכילוב, ולאור בקשת המשפחה לתרום איברים, הודענו לצוותי ההשתלה על התרומה".

ערן איילון ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה

מעיין, אשתו של ערן: "למרות חוות דעתם של הרופאים מניו יורק, הצליחה המשפחה יחד עם חברת הביטוח פספורטכארד, חברת מדיאסיס וד"ר עמי מאיו להביאו ארצה מונשם.

"ערן גדל בנתניה והקים משפחה בכפר-סבא. בעל למעיין, אב לרואי (8.5) ואריאל (6) בנם הבכור של אלי ושרה ואח גדול לעידן וענבר. הרגישות והאהבה של ערן לאדם ולטבע סביבו הייתה מעוררת השראה לכל מי שהכירו. ערן ידע להבחין ביופי שבעולם, על פרטיו הקטנים ביותר, והתעקש להראות זאת לסובבים אותו. בדרכו הצנועה והנעימה כבש את ליבם של רבים.

"ערן היקר לנו מכל, בן, אח, בעל ואב למופת, חבר ואדם אשר אין שני לו. טוב הלב, השמחה שבך, הכישרון יוצא הדופן והערכים שייחודיים לך יישארו עימנו לעד. הלב שלנו התפורר לרסיסים והאובדן בלתי נתפס".

מנכלית פספורטכארד, רונית סגל: ״עם קבלת האבחנה הרפואית שהמבוטח נמצא במוות מוחי ופניית המשפחה להטסת המבוטח ארצה, הבנו ששליחותנו היא לעזור בקיום בקשתה של המשפחה וקיבלנו לאלתר החלטה שנממן וננהל את ההטסה ארצה. ההטסה לא הייתה פשוטה לביצוע בעקבות המצב הביטחוני בארץ וביטול טיסות מסחריות אבל המשימה להשיב את המבוטח ארצה היתה בראש מעיינינו. אנו משתתפים בצער משפחת המבוטח וגאים על שניתנה לנו הזכות להציל ארבע נפשות בישראל".

שתף את הכתבה ב:

צרו איתנו קשר בנוגע לכתבה:

    נגישות